11 °C Budapest

Padlóba döngölte a Tescot a Lidl és az Aldi

2010. január 28. 11:02

A britek számára a német Aldi és Lidl sokkal szimpatikusabb, mint az angol Tesco -derül ki a Which? magazin legfrissebb felméréséből. A legendás "Big four" üzletláncok egyike sem tartozik az élvonalba.

A Which? magazin 13 ezer ember megkérdezésével végzett felmérése szerint Nagy-Britannia legkedveltebb üzletlánca a -nem elsősorban hihetetlenül olcsó árairól híres- Waitrose, amelynél 79%-os szintet mértek. A vásárlói elégedettséget vizsgáló kutatás második helyén a -hazánkban szintén ismeretlen- Ocado áll, míg a bronzérmet a szigetországban szupermarketeket is működtető Marks & Spencer szerezte meg.

A vásárlók 61-61%-osan elégedettek a Lidl-lel és az Aldival, akik így a lista megosztott 4. helyét szerezték meg. A német keménydiszkontláncok sikerét a Which? elemzői annak tulajdonítják, hogy a vásárlók szerint ezekben a boltokban alacsony áron kaphatóak a legjobb minőségű termékek.

A Nagy-Britanniában csak "Big four", azaz "Nagy négyes" néven emlegetett üzletláncok (Sainsbury's, Tesco, Asda, Morrisons) azonban igencsak leszerepeltek a felmérésen. A hazánkban is jelentős piaci szereplőnek számító Tesco például csak a kilencedik helyet szerezte meg, 49%-os elégedettségi aránnyal.

Peter Vicary-Smith, a Which? vezető szerkesztője elmondta: "A felmérésből kiderül, hogy a brit vásárló egyszerre szeretné a legjobb ár/érték arányt, a legszélesebb kínálatot, és a legjobb vásárlási körülményeket. A rosszul szerepelt üzletláncoknak tudomásul kell venniük, hogy a vevők a lábukkal szavaznak, és könnyen elpártolhatnak tőlük."

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 7. szerda
Gizella
19. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 7. 21:10