A brit versenyhatóság gátat szabna a gombaként szaporodó áruházaknak és kemény megfelelési próbáknak vetné alá az új áruházak nyitását.
Az alakuló határozat alapja az a mintegy két évig készült felmérés, melynek eredményeit 2007 novemberében tette közzé az intézmény. A lépés megakadályozná, hogy az olyan nagyvárosokban, ahol egyes áruházláncok túlsúlyban vannak, további áruházak építésével, vagy a meglévők kibővítésével megakadályozzák a konkurencia betelepülését.
A ki nem mondottan a "Tesco-városok" megregulázására létrejött szabály ellen nem meglepő módon támadást indított a Tesco. A bíróság korábbi határozata megerősítette, hogy a felügyelet nem készített átfogó költséghatékonysági tervet a szabály megvalósításáról - ezért nem léphet érvénybe. Az idén júliusban megjelent újabb elemzés szerint a keményebb szabályok a következő 25 év során kétmilliárd fontos megtakarítást hoznának a vásárlóknak.
A versenyfelügyelet elnöke, Peter Freeman szerint a szabályok versenyhelyzetet teremtenének ott is, ahol jelenleg nincs, ráadásul nem engednék, hogy az egyes területeken erőfölényben lévő áruházláncok bebiztosítsák magukat - a vásárlók kárára.
A Tesco szakértői szerint azonban a számítások hamisak, az új szabályok pedig kiszámíthatatlanná tennék az előre tervezést és az igények szerinti bővítést. Ráadásul a szektor fontos munkaadó is, márpedig új munkahelyekre különösen szüksége van az országnak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


