Ősszel kiéleződik a szlovákiai üzletláncok harca a vásárlókért. Egyre több lesz az akár 50%-os árengedményt kínáló, vagy a közismert "kettőt fizetsz, hármat kapsz" akció -írja az Új Szó.
A kereskedők különböző klub- és hűségkártyákkal akarják ösztönözni a vásárlókat, hogy kizárólag náluk, és ne a versenytársaknál költsék a pénzüket. Az üzletláncok mindent elkövetnek annak érdekében, hogy visszacsalogassák a vásárlókat, hiszen idén tavalyhoz viszonyítva 5-10%-os forgalomkiesést könyveltek el.
Az egyes hálózatok új akciókat vezetnek be, például egynapos vagy néhány órás kedvezményeket kínálnak, ilyenkor 30-40%-kal olcsóbban lehet megvásárolni bizonyos termékeket" - mondta Lubomír Drahovsky, a Terno piackutató ügynökség elemzője. Ilyen akciókkal az elmúlt hetekben a Billa és a Hypernova vevői is találkozhattak.
A Tesco azonban más stratégiát választott. Országszerte bevezeti az úgynevezett klubkártyákat (Clubcard). A kártya tulajdonosa minden elköltött egy euró után egy pontot kap, a pontok pedig tetszőleges termékre költhetők. A hálózat a kártyáknak köszönhetően figyelni fogja, milyen termékeket vásárol az ügyfél, mit részesít előnyben, s ehhez igazítja majd az árengedményeket.
"Ez az üzleteknek is segítség, hiszen figyelhetik, milyen termékek iránt nagy az érdeklődés, miből kell többet, és miből kevesebbet rendelni. A hűségkártya az egyik módja annak, hogyan ismerjék meg a vásárlóikat" - mondta Drahovsky.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A külföldi hálózatokon kívül a szlovák üzletláncoknak is van saját hűségprogramjuk. A COOP Jednota például a Klasik és a Plus kártyák használatával teszi lehetővé a hatékonyabb spórolást. Az árengedményt mindig az előző év vásárlásai alapján számolják ki.
2008-hoz képest több és jelentősebb árengedményre lehet számítani a szlovákiai boltokban. "Ha tavaly egy kiló liszt 50 centbe került, idén 20 centért is megvehetik majd" - mondta Michal Stadler, a Tesco munkatársa. Az emberek a válság kitörése óta jobban megfontolják, mit tesznek a bevásárlókocsiba. "Inkább olcsóbb termékeket vásárolnak, kevésbé fogy a márkás áru. Ha van egy kedvelt sörmárkájuk, akkor megvárják, míg akciós lesz, csak azután veszik meg" - tette hozzá Stadler.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.