A Magyar Posta Zrt. júliusban újabb szerződést kötött a kézbesítők és pénzküldemények védelmét szolgáló, speciális pénztárcák gyártására és szállítására az Alsys-2000 Vagyonvédelmi Kft-vel - derül ki a társaság közbeszerzési tájékoztatójából.
A Fejti György, az MSZMP Központi Bizottságának egykori titkára által vezetett Alsys-2000-rel ismét hirdetmény közzététele nélküli, tárgyalásos közbeszerzési eljárás keretében állapodtak meg összesen 953 pénztárca szállításáról nettó 107,8 millió forint keretösszegben.
A Postánál több mint 10 ezer kézbesítő dolgozik, jelentős részük minden nap pénzküldeményeket kézbesít, védelmük érdekében a Posta 1998-99-ben kezdett el speciális eszközöket beszerezni - mondta a társaság szóvivője. A Posta a pénzfestés elvén működő technológia bevezetését választotta. Lopási kísérlet esetén a speciális pénztárcában lévő festékpatron megfesti a bankjegyeket.
Ilyen berendezéssel a fent nevezett cég rendelkezett, amely kizárólagos tulajdonosa a pénzfestés elvén működő rendszer szabadalmának. Az eszközök kizárólag a cég által üzemeltetett védelmi és jelzőrendszerben használhatók. Így a Posta a műszaki-technikai sajátosságokra és a kizárólagos jogok védelmére hivatkozva szerezheti be a pénztárcákat továbbra is hirdetmény nélküli eljárás keretében. Az új eszközök részben a meglévők cseréjét, részben bővítését szolgálják.
A Posta ezt megelőzően 2007-ben kötött szerződést az Alsys-2000-rel 940 pénztárca beszerzésére nettó 105,3 millió forintért - áll a Közbeszerzési Értesítőben. 4 évvel ezelőtt 2450 eszköz vásárlásáról döntött 257,5 millió forint keretösszegben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


