Az előző évi megtorpanást követően 2009 első négy hónapjában tovább csökkent a háztartások otthoni sörfogyasztása. A dobozos sörök tovább folytatják térnyerésüket az üveges termékek kárára - állapítható meg a háztartások privát fogyasztását figyelemmel kísérő GfK Hungária ConsumerScan adatai alapján. Az átlagos sörvásárló a középkorú férfi, aki nagyjából alig 1-2 perc alatt eldönti, milyen sör kerüljön a kosarába.
A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását folyamatosan mérő ConsumerScan adatai szerint a 2008-as esztendőt megelőző néhány évben a hazai háztartások által megvásárolt összes sörmennyiség folyamatosan növekedett, azonban a tavalyi évben már visszaesés volt megfigyelhető. Egy átlagosan vásárló háztartás 2006-ban 82 liter, 2007-ben 86 liter sört vett, ezzel szemben a tavalyi évben mindössze 81 litert fogyasztott.
Feltehetően az átlagosnál hűvösebb nyári időjárás is közrejátszott abban, hogy 2008-ban a hideg italokhoz (gyümölcslé, szénsavas üdítőital, ásványvíz) hasonlóan visszaesett az otthoni sörfogyasztás is. Míg 2008 első négy hónapjában a háztartásoknak közel a fele (48%) vásárolt sört, addig idén ez az arány csak 44 százalék.
Az otthoni fogyasztásra vásárolt termékek közül a kiszerelés típusok esetében jelentős átstrukturálódás következett be. A visszaesés kizárólag az üveges termékeket érinti, a dobozos termékek eladása tovább nőtt. A dobozos sörök mennyiségi részesedése átlépte az 50 százalékot, ellenben az eladott üveges sörök mennyisége 30 százalékkal csökkent. A műanyag palackok folyamatos előretörést mutatnak, a hazai háztartások által megvásárolt mennyiség immár 7 százalékát adják.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


