Kevésbé törékeny Kelet-Közép-Európa országainak pénzügyi helyzete, mint ahogyan az az IMF néhány héttel ezelőtt kiadott jelentéséből látszott - ez derült ki a valutaalap bejelentéséből, amely a kiadványban foglalt egyes számok revíziójáról szólt. A Global Financial Stability Report címet viselő anyagban téves számok szerepeltek a térségbeli országok külső adósságállományát illetően, ez elemzők, újságírók és több érintett jegybank részéről tiltakozást váltott ki.
A tévedések nagysága jócskán meghaladta a statisztikai hibahatárt. Csehország esetében az adósság/tartalék mutatót a jelentésben szerepelt 236-ról 89 százalékra volt kénytelen mérsékelni az IMF; Észtország adata 210-ről 132, Ukrajnáé 208-ról 116 százalékra változott. Magyarország vonatkozásában egyelőre nem közölték a revízió eredményét a valutaalap illetékesei, de jelezték, hogy a térség minden államánál átszámolják a közölt eredményeket. A hibát egyébként téves adatbevitellel magyarázták.
Hazánkban a BIS adatai szerint a külső kötelezettségek a 37,74 milliárd dollárra növelt devizatartalékok 87,4 százalékát teszik ki. Ennél Csehország, Lengyelország, sőt Ukrajna és Szerbia is alacsonyabb aránnyal büszkélkedhet, csak Románia, valamint a balti országok állnak rosszabbul. A BIS ugyanakkor csak a vele kapcsolatban lévő bankokkal szembeni tartozásokat tartja nyilván, így az IMF minden bizonnyal magasabb rátát közöl majd.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.