Gyógyhatást tulajdonított az általa forgalmazott étrendkiegészítőknek az Egészségfarm Kft., amivel megtévesztette a fogyasztóit - áll a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntésében. A vállalkozás egymillió forint bírságot kapott.
"Csökkenti a vastagbélrák veszélyét. A gyors sebgyógyulást fokozza. Aranyér kezelésére alkalmas. Szürkehályog kezelésére alkalmas. Égett sebeket kiválóan gyógyít." Ilyen és ehhez hasonló állításokat tett közzé az általa forgalmazott egyes étrendkiegészítőkről és kozmetikumokról az Egészségfarm Kft. A GVH vizsgálata azonban megállapította, hogy az ilyen tartalmú hirdetések alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére.
Gyógyhatást ugyanis csak akkor lehet egy készítménynek tulajdonítani, ha hatását olyan klinikai vizsgálatokkal igazolták, melyek eredményeit a szakhatóság (nevezetesen az Országos Gyógyszerészeti Intézet) elfogadta, és a terméket gyógyszerként engedélyezte. Ugyanakkor a kozmetikai termékek biztonságosságáról, gyártási, forgalmazási feltételeiről és közegészségügyi ellenőrzéséről szóló rendelet szerint tilos kozmetikai terméket megtévesztő jelöléssel, kivitelezéssel és adatokkal, valamint kifejezetten nem kozmetikai (pl.: terápiás hatás) hatásra hivatkozással, illetve céllal forgalomba hozni és reklámozni. E jogszabály értelmében megtévesztésnek minősül, ha a terméknek olyan hatást tulajdonítanak, amellyel az a tudományos ismeretek szerint nem rendelkezik, illetve azt a benyomást keltik, hogy a hatás biztonsággal elvárható.
Mindezek miatt a GVH egymillió forint bírságot szabott ki az Egészségfarm Kft.-re. A versenyhatóság bírságnövelő tényezőként vette figyelembe, hogy az érintett bizalmi jellegű termékekről hozott nyilvánosságra megtévesztő információkat és hosszú időn át elérhető hirdetéseivel kiszolgáltatott helyzetben lévő fogyasztókat célzott meg. Bírságcsökkentőként értékelte ugyanakkor a GVH, hogy a vállalkozás nem minősül a piac meghatározó szereplőjének, hirdetései nem váltak széles körben ismertté, az eljárás megindulását követően pedig azonnal eltávolította a jogsértő tartalmakat a honlapjáról.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.