Míg a világ legnagyobb bulvár-és társasági lapjai megszenvedik a gazdasági recessziót, a hazai újságok népszerűsége szinte töretlen. Kérdés azonban, hogy meddig tudnak versenyezni a hasonló témájú, ám ingyenes és gyorsabb online felületekkel.
A világ legnagyobb bulvár-és társasági lapjai is szenvednek a gazdasági recessziótól. A New York Times adatai szerint 2008 júliusa és decembere között 11 százalékkal csökkent az ilyen jellegű amerikai sajtótermékek újságárusoknál értékesített példányainak száma. A veszteség mértéke azért is ad okot ijedtségre a piaci szereplők körében, mert ezekre a lapokra kevesen fizetnek elő, a legtöbben naponta vásárolják őket.
A köztudottan árérzékeny magyar piacon azonban úgy tűnik, ennyire nem vészes a helyzet. A legnagyobb példányszámú napilap, a Blikk átlagos napi eladása 2008 második félévében ugyan csökkent -az első hat hónaphoz képest naponta átlagosan 14 ezer példánnyal-, a Bors viszont majd' ugyanennyivel növelte eladásait. Az eredményeket akár a két lap közötti rivalizálás számlájára is írhatnánk, és talán nem véletlen az sem, hogy sajtóhírek szerint a Blikk kiadója felvásárolná a Borsot jegyző Hír Rádió Zrt-t.
Ugyanakkor egyre többen látogatják az újságok honlapjait. A blikk.hu átlagos látogatottsága hónapról-hónapra 4-6 százalékkal növekszik, de a Bors oldala is erőteljes növekedést mutat.
A látogatottsági arányok növekedése nem véletlen: egyre több ember rendelkezik internet- kapcsolattal, a világhálót használók köre egyre bővül, az idősebbek között is növekszik a felhasználók száma. Ezzel együtt egyre több felhasználó számára fontos, hogy a lapok szinte minden cikket, még top sztorikat is publikálnak az online felületeken- a nyomtatott példányok megjelenésével egy időben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ugyanakkor úgy tűnik, hogy Magyarországon a bulvároldalak olvasottságának növekedése egyelőre nem jár együtt azzal, hogy kevesebb ilyen tematikájú nyomtatott sajtóterméket olvasnánk.
A gazdasági visszaesés inkább a drágább, heti társasági magazinokat viselte meg. Ugyan a legnagyobb példányszámú Story magazin népszerűsége töretlen -havonta átlagosan 283 ezer példányban vásároljuk-, de a piac többi fontos szereplőjénél visszaesés tapasztalható: a Best és a Hot magazin is egyaránt vásárlókat vesztett 2008 utolsó hat hónapjában.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.