Zökkenőmentesen zajlott le az euróra történő átállás Szlovákiában, s az emberek kezdik megszokni az új pénznemet. Ami viszont igazi kuriózum: az árak egyelőre csak kismértékben emelkedtek.
Ha marad ez a trend, akkor Szlovákia lesz azon eurót használó országok egyike, ahol érzékelhetően nem emelkednek az árak a csatlakozással. Ezt támasztja alá a hivatalos statisztika is. Az Európai Bizottság pozsonyi irodájának munkatársai az év első napjaiban 73 kiválasztott élelmiszer és üzemanyag árának alakulását figyelték, ellenőrizték. Az eredmény: 32 esetben drágulást, 25 esetben árcsökkentést regisztráltak, 16 esetben változatlan maradt az ár. Drágultak az ásványvizek, az alkoholmentes italok és a gyümölcslevek. A kávé, a tea a kakaó ára nagyjából változatlan maradt. Idetartozik persze az is, hogy az euróra való végleges áttéréskor a beváltási arány igen kedvezően alakult szlovák szempontból: egy euró 30,126 koronát ért. Mindez azt bizonyítja, hogy időközben a szlovák gazdaság és a korona is jelentősen megerősödött.
Jozef Kovac, aki a történelmi belvárosban kisvendéglőt és élelmiszerboltot üzemeltet, azt tapasztalja, hogy az euróra való átállás a kereskedelemben és a szolgáltatásokban általában nem okozott gondokat. A vállalkozó szerint Szlovákia óriásit nyer az euróval. "Nincs ennél jobb marketing számunkra. Az euró stabilitást hoz, vonzóvá teszi a külföldieknek Szlovákiát. Miközben senkinek sem kell bajlódnia az átváltással, egy nagy nyugat-európai pénzcsalád tagjai lettünk".
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.