Mire használjuk az internetet? Van egy-két meglepetés...

Pénzcentrum
2009. január 22. 13:15

Az elmúlt egy évben jelentősen megnövekedett a rendszeresen internetezők száma. Az idősebb korosztály tagjai is egyre nagyobb számban képviseltetik magukat a felhasználók táborában, a hetente netezők és az online vásárlók egyharmada 40 év feletti. Az internet mint virtuális piactér egyre fontosabb szerepet tölt be a világhálón történő tájékozódás és tájékoztatás során - állapítja meg a GfK Hungária Internet Insight Reportja.

2008 végére 600 ezer fővel bővült az intenzív internet felhasználók tábora a 2007-es év végi adatokhoz képest. Jelenleg 4,2 millió honfitársunk rendelkezik internet hozzáféréssel, ebből 3,1 millióan legalább heti rendszerességgel, 2 millióan pedig naponta használják a világhálót.

A GfK Hungária 2007-ben indította útjára Internet Insight Report (IIR) kutatását azzal a céllal, hogy képet adjon az online társadalom internetezési szokásairól, attitűdjéről, különös tekintettel a világhálón történő vásárlásról, és az azt megelőző online tájékozódásáról.

A felmérés harmadik hullámának tavaly év végén közzétett eredményei szerint a hetente internetezők körében körülbelül azonos a nők és a férfiak aránya.

Azonban a világhálót naponta felkeresők közül az online vásárlók, a fizetősen letöltők, az online bankszámlát használók, vagy a nagyobb aktivitást igénylő alkalmazások (pl. fájlcsere, RSS hírgyűjtő) felhasználói, valamint az idegen nyelvű honlapok látogatói körében viszont még a férfiak találhatóak nagyobb számban.

A nők viszont a férfiaknál jobban kedvelik a közösségi oldalakat. Nem csupán az internet használatában különbözik a két nem, hanem a világhálóról való gondolkodásmódban is. A nők bizalmatlanabbak, jobban félnek az online csalóktól, a megbízhatatlan információktól és erősebb tartalmi kontrollt igényelnek.

Az interneten már a középkorúak és az idősebb korosztály is elérhető. A hetente netezők és az online vásárlók egyharmada 40 év feletti, az online biztosítást kötőknél arányuk még ennél is magasabb, 44 százalék.

A legnépszerűbb online tevékenységek az e-mailezés, híroldalak olvasása, és a közösségi oldalak látogatása. Ezeket a netezők több mint kétharmada használja heti rendszerességgel. Nagy népszerűségnek örvendenek a kép és videó-megosztó oldalak, a fórumok és az online csevegés. Bár blogokat csak az intenzív internet felhasználók egynegyede olvas heti rendszerességgel, az elmúlt másfél évben mért markáns növekedés a blogok online kommunikációban betöltött szerepének előretörését jelzi.

A hirdetők számára értékes közösség az internetes naplókat olvasók. Ők a legtöbb termék, szolgáltatás esetén nyitottabbak az online vásárlásra, illetve a fizetős letöltésre. Emellett kevésbé zavarják őket a különböző online hirdetési formák: pop-up ablakok, bannerek, reklám e-mailek.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Az online tájékoztatás megkerülhetetlenségét bizonyítja az is, hogy a vizsgált másfél évben megnövekedett a vásárlást megelőző online tájékozódás szerepe. Egyre többen tájékozódnak a neten a termékjellemzőkről, az üzletek nyitva tartásáról, de magas azok aránya is, akik az internet segítségével hasonlítják össze az árakat, ellenőrzik az árukészletet, vagy teszteket, vásárlói véleményeket olvasnak.

Ennek köszönhetően az internet hozzásegíti a fogyasztókat a számukra kedvező termék, üzlet vagy szolgáltatás kiválasztásához és egyfajta védettséget biztosít a visszaélésekkel szemben.

2,5 millióra tehető azoknak a felhasználóknak a száma, akik már legalább egyszer vásároltak az interneten, ők az intenzív netezők 80 százalékát teszik ki. A legnagyobb arányt az online rendelő, de utánvétellel fizető vásárlók alkotják. Bár növekszik a bankkártyával online fizetők száma is, arányuk még mindig csak az internetezők egynegyedét teszi ki.

A legnépszerűbb online rendelt termékek a könyv, a készétel, a CD/DVD, a ruházat és a kötelező gépjármű felelősség-biztosítás. A világhálón egyáltalán nem vásárló internetezők leginkább a biztonság és a garancia érvényesíthetőségének hiányával magyarázzák döntésüket. Véleményük szerint az online beszerzés megfoszt a valódi vásárlás élményétől.

A felmérés eredményei alapján 1,5 millió internetező rendelkezik online folyószámlával, akik közül 1,3 millió felhasználó végzett már online átutalást. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű felelősség-biztosításokat és az utasbiztosításokat kötik meg jellemzően az interneten. Ezeknél a pénzügyi szolgáltatásoknál növekszik meg leginkább az online alkuszok szerepe. Az online kötelező gépjármű biztosítások nyolctizedét, míg az egyéb biztosítások felét online alkuszoknál kötik meg az ügyfelek.

A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?