Az ACNielsen legutóbbi magyarországi felmérése szerint az utóbbi időben a válság hatására megnőtt a helyettesítő termékek forgalma, de jellemző a beszerzési hely megváltoztatása is - írja a Napi Gazdaság.
A felmérés szerint a hazai fogyasztók ott spórolnak, ahol tudnak. Megnőtt a helyettesítő termékek beszerzésének aránya a vásárlásokon belül, de előfordul az is, hogy ugyanazt az árut másik, olcsóbb boltban vásárolják meg. Tavaly például az étolajforgalom értéke 60 százalékkal nőtt a diszkontüzletekben, ez az arány az energia- és sportitaloknál 46, a likőröknél 40, a tésztáknál pedig 30 százalékos. A fogyasztók keresik az akciókat is az általuk kedvelt termékeknél, de jellemző az is, hogy spórolási céllal nagyobb kiszerelésben vásárolnak.
Az elemzés szerint egyébként tavaly nem volt drasztikus élelmiszerár-emelkedés, az már 2007-ben lezajlott. A 90 termék forgalmát vizsgáló felmérés szerint legnagyobb mértékkel, 28 százalékkal az étolaj ára nőtt, a csokoládészeletek 11 százalékkal drágultak. A tejföl és a kávé egyaránt 6 százalékkal drágult, a húskészítmények 5, a sajtok 4 százalékkal kerülnek többe, mint egy évvel korábban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


