Elemzők szerint a fenyegető recesszió, valamint a háztartási fogyasztás visszafogása erősíti a diszkont kereskedelmi csatornák fejlődését Magyarországon - írja a Napi Gazdaság.
A kiskereskedelemben ugyan növekszik a minőségi termékek iránti igény, azonban a reálbérek szinten maradása vagy csökkenése mellett a vásárlók a keménydiszkontok felé fordulhatnak.
A másfél éve kezdődött kiskereskedelmi visszaesés valamelyest elterelte az ágazat szereplőinek figyelmét az új szereplő, az Aldi tevékenységéről, pedig az a Nielsen piackutató cég adatai szerint a jelenlegi 31 üzletével a kiskereskedelmi piac 1 százalékát fedi le, a teljes diszkontpiacon pedig 4 százalékos részesedéssel bír. 2008 áprilisa óta ez 40-43 milliárdos forgalmat jelent.
Annak ellenére, hogy a lánc gyakorlatilag nem folytat kommunikációs tevékenységet, jelentős ismertségre tett szert 5 hónap alatt. Augusztusban a fogyasztók 74 százaléka ismerte a láncot Egyes kutatások szerint az Aldi ugyan nem jár előrébb, mint a konkurens Lidl állt a piaci. megjelenését követő hónapokban, a vetélytárs mégsem tudott ilyen impozáns adatokat felmutatni az első fél évben. A Lidl most nagyjából 100 egységnél jár, melyet a konkurens Aldi - amennyiben jelenlegi terjeszkedési sebességét megtartja - jövő őszre elérhet, így néhány hónappal megelőzhetné a Lidlt.
Közben viszont a piaci szereplők szerint kettős hatás érheti a hazai diszkontláncokat, egyrészt a fogyasztói igények emelkedése, másrészt pedig a banki hitelek drágulása. Szakértők szerint jövő tavaszra derülhet ki, melyik hatás lesz az erősebb.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.