Nem figyel a Tesco: leverhetik a fejéről a koronát!

Pénzcentrum2009. január 13. 05:38

Amióta a Tesco 1995-ben átvette a Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánca címet a Sainsbury-től, senki meg sem közelítette az óriást, hogy egyáltalán megszorongassa a kereskedelmi versenyben. A legutóbbi eladási mutatók azonban úgy tűnik, hogy a király fején inog a korona.

Úgy tűnik, a csúcson töltött évek alaposan elkényelmesítették a Tescot. A kiskereskedelmi óriás a számítások szerint alig 2,5 százalékkal tudta növelni (az üzemanyagok nélkül számított) eladásait a január harmadikáig terjedő hat hétben, amit a szektortársak alaposan felülteljesítettek. A Sainsbury múlt héten tette közzé a számait: eszerint éves szinten 4,5 százalékos bővülést ért el az értékesítés terén ugyanezen időszak alatt.

Hasonlóan jól teljesíthetett az elmúlt időszakban két kisebb trónkövetelő is, igaz pontos adatok még nem állnak rendelkezésre. A Nielsen által végzett előzetes felmérés szerint a Morrison a december 27-ig terjedő 12 hetes időszakban éves szinten 9,1 százalékkal növelte az értékesítési bevételét, míg az eladások alapján Nagy-Britannia második legnagyobbjának számító Asda 6,7 százalékkal hízott ez idő alatt.

Utóbbi teljesítménye különösen elismerésre méltó, főleg, ha az anyacég Wal-Mart mutatóit tekintjük. A világ legnagyobb áruházlánca ugyanis múlt héten profitriadót fújt, melynek egyik oka, hogy az Egyesült Államok határain túl realizált eladásai 10,4 százalékkal csökkentek. Ehhez képest az Asda történetének egyik legerősebb karácsonyi szezonját zárta.

A Tesco gyengélkedésének hátterében a túl agresszív terjeszkedés húzódik meg. Az áruházlánc a hagyományos élelmiszer típusú termékek mellett egyre több más termék és szolgáltatás irányába kacsintott, amelyek viszont nem találtak pozitív visszhangra a pénzszűkében lévő fogyasztók köreiben.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Persze a Tesco nem véletlenül hordja fenn az orrát, hiszen a brit piac egyre kevésbé határozza meg a cég végső eredményeit. A hálózatnak nemcsak Európa és Ázsia-szerte vannak áruházai, de Arizonában és Kaliforniában már megkezdődött az Egyesült Államok meghódítása is. A brit szigeteken túli eladási mutatók pedig remekül néznek ki. Egy év alatt 28,1 százalékos volt a növekedés, igaz, változatlan fontárfolyamon "csak" 14,6 százalékos az egyenleg. Ettől azonban még fennáll a veszélye, hogy az anyaországban, saját terepén taszítják le a trónról az utóbbi tizenegynéhány év egyik legtörtetőbb áruházláncát.

Címkék: