Hatástalanok a gyógyszerreklámok - legalábbis kanadai és amerikai kutatók szerint

Pénzcentrum
2008. szeptember 3. 10:30

Bár a legtöbb országban tilos receptre kapható gyógyszereket reklámozni, akad néhány ország, ahol a betegek akár televíziós reklámok alapján is meggyőzhetik orvosukat, milyen gyógyszert írjon fel nyavalyájukra. Kanadai és amerikai felmérések szerint azonban csak igen csekély forgalomnövekedést eredményeznek ezek a reklámok.

2005-ben közel 3 milliárd dollárt költöttek amerikai gyógyszercégek reklámokra, azonban vajmi kevés sikerrel. Az USA-n kívül Új-Zélandon engedélyezett még a hasonló reklámozás, Kanadában csak a gyógyszerek neve hangozat el a hirdetésekben, az, hogy mire használható már nem.

Kanadai és amerikai egyetemi professzorok felmérést készítettek arról, hogy a reklámok hatására hány százalékkal több receptre írás következik be, az eredmények talán nem olyan meglepőek.

Kanada francia anyanyelvűek lakta részén nem sugároznak USA-beli reklámokat, így tökéletesnek bizonyultak kontroll csoportnak, vagyis jól össze lehetett hasonlítani, hogy három gyógyszer esetén több kerül-e forgalomba az USA-ban, ahol reklámozzák azokat, mint Kanadában, ahol nem.

2700 gyógyszertár forgalmi adatait összevetve, két gyógyszer esetében nem találtak eltérést, vagyis az amerikai reklámok nem jártak hatással, egy gyógyszer esetében azonban az angol anyanyelvűek lakta kanadai területeken 40 százalékkal megnőtt a forgalom az USA-beli reklámok beindulása után, igaz erre magyarázatul szolgált, hogy az adott készítményt semmilyen más gyógyszer nem tudta helyettesíteni.

Mivel a receptre kapható gyógyszerek esetén egy reklám maximum annyi hatást érhet el, hogy a beteg felkeresi orvosát, elmondja panaszát, és megkérdezi, ő is ajánlja-e számára az adott készítményt, itt még rengeteg tényező meggátolhatja abban, hogy végül meg is vegye azt.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Egy korábbi felmérés szerint az amerikai lakosság (illetve a megkérdezettek) 91 százaléka látott, hallott receptre kapható gyógyszert hirdető reklámot, azonban csak egyharmaduk említette azt orvosának, 54 százalékuk pedig még ezek után is más receptet kapott a doktortól.

Orvosok körében végzett felmérés szerint, ők csak az esetek 5 százalékában írják fel azt a gyógyszert, amit a beteg a reklám hatására kér.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. november 22. 19:11