Ma Magyarországon legalább másfél millióan szenvednek a parlagfű-allergiától, emellett csaknem 200 ezren asztmásak is. Mindezt még az is tetőzi, hogy egyre többe kerül, ha valaki allergiás - írja a Napi Gazdaság.
Amellett, hogy évről évre egyre magasabb a pollenallergiások száma, tanulmányok is alátámasztják azt a vélekedést, hogy az allergia évente több milliárdos veszteséget hoz az ország gazdaságának. Azt azonban nem lehet megbecsülni, hogy a munkaadóknak mekkora kára származik az allergiás dolgozók átlagosnál magasabb táppénzes napjaiból. A beteg munkavállalók egyre kevesebb esetben maradnak otthon, azonban a koncentrációs képességük a kellemetlen tünetek miatt romlik.
Az AllergiaInfo felmérése szerint a legnagyobb veszteséget a gyógyszerköltségek okozzák, legyen szó a betegről, vagy a társadalombiztosításról. 2003-ban 18, 2005-ben 20 milliárd forintot, tavaly vélhetően még ezt is meghaladó összeget költöttek allergia elleni szerekre. Mindehhez még hozzáadódik a rendelőintézetek és a kórházak hasonló célú kiadása is.
A parlagfű-szezon legerősebb két hónapjában átlagosan 1 milliárd forinttal többet költenek gyógyszerekre a betegek, mint a téli, pollentől mentes időszakban. Azonban nem csupán a gyógyszerek, de a kezelések is többe kerülnek. A légúti allergiás megbetegedésben szenvedők évente legalább kétszer jelennek meg szakorvosi rendelőkben, a vizsgálatok és a megfigyelések miatt az állam költségei 4 milliárd forint felettiek, s ehhez jönnek még a kórházi felvételre szoruló betegek ellátásának költségei.
Az már csupán hab a tortán, hogy a szakemberek szerint a parlagfű által okozott károk összegéből csaknem a teljes országot parlagfű-mentesíteni lehetne...
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


