Míg Nyugat-Európában már bevált stratégia az 50 évesnél idősebb korosztály vásárlóerejére építeni, addig a hazai fogyasztói piac alig szólítja meg az ezüstkorúakat, továbbra is a 18-49-es célcsoport van fókuszban - írja a Népszabadság.
A közelmúltban megrendezett 50+ marketingkonferencián kiemelésre került, hogy a társadalom folyamatosan öregszik, a magyarok több mint harmada, 3,6 millió ember idősebb 50 évesnél. Ennek ellenére alig látni ennek a korosztálynak szóló hirdetéseket. (100 megvizsgált reklámból mindössze 6-ban szerepelt 50 évnél idősebb ember.)
A konferencián felszólaló szakértők szerint bármilyen termékkategóriát meg lehetne nyitni az 50 év felettieknek, mivel néhány cikk kivételével ugyanazokat fogyasztják, mint bárki más.
Ezzel szemben a piac irányítói olyan előítélettel rendelkeznek az idősebb korosztályról, miszerint ők konzervatívok, merevek, képtelenek a változtatásra, félnek az internettől és a bankkártya használatától és nem költenek semmire.
Az előadásokból kiderült, hogy már nem lehet figyelmen kívül hagyni az 50 év feletti fogyasztókat, messze vannak még azonban azok a kampánystratégiák, melyekben ez a korosztály a 18-49-hez hasonló figyelmet kaphat.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


