A korábbi hírek nagy port kavartak a vendéglátósok körében, miszerint betiltják a dohányzást az éttermekben. A hangulat most sem jobb, bár ha külön-külön kell nyilatkozni, akkor itt sem olyan rossz a helyzet - írja a Napi Gazdaság.
Rövid távon valóban visszaeshet a forgalom a dohánytilalom bevezetése után, de a vendégek valószínűleg visszatérnek előbb-utóbb, legfeljebb kimennek az utcára cigizni - legalább is így gondolja néhány étterem és kávéház vezetője.
A pozitív gondolkodás oka az, hogy egy étteremben nem maradnának el a vendégek. A kávéházak esetében viszont az a helyzet, hogy sok sportesemény csak néhány helyen látható, és az érdeklődőket nem fogja érdekelni, hogy lehet-e dohányozni vagy sem.
Egy pesti étterem például 25 millió forintot költött arra, hogy egy dohányzásmentes étterem mellett szivarszobát, és dohányzótermet alakítson ki. A kérdés viszont az, hogy megtérül-e a ráfordított összeg a tilalom bevezetéséig. Viszont az is problémát jelenthet, hogy a magyarok nem igazán szeretnék elfogadni a teljes tilalmat.
Több étteremtulajdonos viszont azért nem aggódik a helyzet miatt, mert eddig sem nagyon volt dohányos vendégük, vagy aki betért, az ottléte idején nem gyújtott rá. Szezonban ráadásul megint nem jelent problémát a tiltás, mivel mindenki a teraszon dohányzik. Sőt külön előny már most is egy teljesen füstmentes étterem vagy szálloda, amit marketing célokra is jól lehet használni.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


