Az új belépőkkel, illetve a forgalomcsökkenéssel éleződő verseny mára jócskán elmosta a határokat a hagyományos értelemben vett élelmiszer-nagykereskedelmi és -kiskereskedelmi tevékenység között. A kiskereskedők bevételének egy jó része a viszonteladók kiszolgálásából származik, de "sok kicsi sokra megy" alapon a nagykereskedők sem vetik meg a kisebb kosárértékkel jelentkező lakossági vevőt - írja a Népszabadság.
A kilencvenes évek vége óta gyakorlatilag töretlen a hipermarketek forgalomnövekedése, de a velük való versenyben a piaci várakozásokon felül teljesítettek a közös beszerzési hálózatba tömörült hazai kisboltláncok is. Ezzel párhuzamosan azonban folyamatosan csökken az önálló kis élelmiszerüzletek, vegyeskereskedések aránya. Az őket kiszolgáló nagykereskedőknek - elsősorban a Cash & Carry- (fizesd és vidd - C+C-) láncoknak - egyre komolyabban neki kell gyürkőzniük, ha lépést akarnak tartani a felfejlődő konkurenciával.
A hazai boltláncok ugyanis szintén célba vették a függetleneket: regionális elosztóközpontjaik másokat is fogadnak, és bevételük durván egyharmada a két "hivatalos" Cash & Carry-lánc, a Metro és az Interfruct bevételének. Ami viszont a hazai láncokat és a két Cash & Carryt egyaránt komolyan érinti, az a diszkontok, jelesül a Profi, a Penny és a Plus mellett a felfejlődő Lidl, illetve a nemsokára startoló Aldi elkövetkező évekre prognosztizált térnyerése. Az ugyanis a GfK Hungária 2006-os stratégiai elemzéséből kiderül: a diszkontok elsősorban a független, illetve valamivel kisebb mértékben a hálózatba szervezett kisboltoktól visznek el forgalmat. Bár a megkérdezett nagykereskedők többségében úgy nyilatkoztak, hogy kiskereskedő partnereik hosszú távon előnyben részesítik az általuk nyújtott sokrétű szolgáltatások és a nagyobb termékpaletta nyújtotta előnyöket, azt ők sem igazán tagadták, hogy a diszkontok megjelenése az ő életüket sem teszi éppen egyszerűvé. Viszont a nagykereskedők elvileg a hotelek, éttermek beszerzéseiből (együttesen: horeca) származó bevételekkel még korrigálhatják a kisboltok csökkenéséből fakadó forgalomcsökkenést.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


