A GfK Hungária immáron a nem vényköteles termékek fogyasztását is figyelemmel kíséri. A felmérés adatai szerint Magyarországon 2006 első félévében némiképp csökkent e szerek vásárlói köre, ám ezzel szemben emelkedett a forgalmazott bevétel. A legnagyobb lakossági költés a vitaminkészítményekre irányult, melyeket - bár máshol is elérhetőek - elsősorban patikákban szerez be a lakosság.
A GfK Hungária Consumer Tracking kutatási területe számára 2000 háztartás vezet bevásárlási naplót, amelyben egyes vény nélkül megvásárolható szerek - fájdalomcsillapító, megfázás elleni szer és vitaminkészítmény - vásárlásáról is beszámolnak.
2005-ben a vásárló háztartások 57 százaléka vásárolt legalább egyfélét a felmérésben szereplő nem vényköteles (úgynevezett OTC) termékek közül, s egy átlagos vásárló háztartás mintegy 4500 forintot költött OTC termékekre. 2006 első félévében némiképp zsugorodott a fogyasztói piac, hiszen 10 százalékkal kevesebb háztartás vásárolt nem vényköteles terméket. A vásárlói hatókör zsugorodását azonban az árnövekedés ellensúlyozta, s a forgalmazott érték végeredményben így is 6 százalékkal nőtt.
Az értékbeli forgalomnak több mint a felét (53 százalék) vitaminkészítmények vonzották, 18 százalékkal részesedtek a megfázás elleni szerek és 29 százalékkal a fájdalomcsillapító szerek.
A lakosság a vásárolt OTC termékek értékének mintegy háromötödét (58 százalék) tabletta, 12 százalékot kapszulás kiszerelésre, 5 százalékot pezsgőtablettákra, 8 százalékot por formában, további 6 százalékot pedig oldat, illetve szirup formában fogyasztható szerekre költötte.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A budapesti háztartások a számarányukhoz képest többet, míg a kis településen élők kevesebbet költenek OTC termékekre. E mellett a 3-4 fős háztartások, valamint az olyan családok sorolhatók az OTC termékek intenzívebb vásárlói közé, melyekben 14 évesnél fiatalabb gyermek is él, illetve a közepesnél magasabb jövedelemmel rendelkeznek. Külön említést érdemel a 60 évesnél idősebb korosztályt, mely napi fogyasztási cikkekre számarányához viszonyítva kevesebbet költ, ám a nem vényköteles gyógyszerekre kiadott összegek tekintetében számbeli súlyának megfelelő helyet foglal el.
Az OTC termékek többsége jelenleg kizárólag gyógyszertárakban elérhető. Kivételt képeznek ez alól a különböző vitaminkészítmények. A GfK ConsumerScan adatai szerint ilyen szereket - bár máshol is elérhetőek - a lakosság legnagyobb arányban a patikákban vásárol.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.