A Wal-Mart Szeptember óta 27 államban, mintegy 3 000 üzletében tette elérhetővé a 4 dolláros generikus gyógyszereket. A sikeren felbuzdulva a versenytársak is utánozzák a diszkont árakat. A másik oldal szerint azonban az egész egy olcsó üzleti fogás.
A Wal-Mart mintegy 331, a BJ's Wholesale Club 292 generikus készítményt ad 4 dolláros áron üzleteiben. A Kmart is szeretne részesülni az óriási diszkontakció sikerében, ők 15 dolláros áron adnák a készítményeket. A Target pedig hűségesen követi a Wal-Mart áruházait államból államba.
Fogyasztói tanácsadók és egészségügyi közgazdászok szerint ugyan néhány vevő tényleg élvezheti az alacsony árak előnyeit, főleg azok, akik nem rendelkeznek biztosítással, de a diszkont láncok akciói nincsenek igazi hatással a gyógyszerpiacra, mivel a kedvezményes készítmények között nem szerepelnek a márkásabb gyógyszerek, illetve sok egyéb generikus gyógyszer sem.
Az IMS Health felmérése szerint az Amerikai Egyesült Államokban a 10 leggyakrabban felírt készítmények közül csupán egy, az antibiotikum amoxicillin érhető el a Wal-Mart és BJ's áruházaiban. A diszkontlánc szerint azonban egy internetes gyógyszerindex, RxList szerint 4 - többek között az atenolol magas vérnyomásra, és a furosemide vízhajtó - a 20 leggyakrabban felírt gyógyszerből kiváltható 4 dollárért.
Az Államok két legnagyobb gyógyszertárlánca - a Walgreen Co., a CVS Corp. - nem kívánja követni a diszkont árakat, s szerintük a vevők csupán a generikus készítmények nagyon kis töredékét találhatják meg a diszkontokban. Szerintük a biztosítással rendelkező vevők hajlandóak 5 - 10 dollárral többet fizetni a kényelmesebb elhelyezkedésű boltokért, és extra szolgáltatásért, például a 24 órás nyitva tartásért. A kisebb gyógyszertárak sem tudják követni az árcsökkentést, mivel a generikus gyógyszerek jelentik bevételük legkritikusabb pontját.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


