A BKV Zrt. a héten hirdette ki annak a közbeszerzési pályázatnak az eredményét, amelyet a Rákóczi tér, a Népszínház és a Keleti pályaudvar állomásának megépítésére írtak ki. A tervek szerint az első körben megépülő Kelenföldi pályaudvartól a Keleti pályaudvarig tartó szakaszt 2009-ig kell átadni, míg a Bosnyák térig kibővített metróvonalat már 2010-ben használatba vehetik a budapesti lakosok.
A BKV Zrt. a héten hirdette ki annak a közbeszerzési pályázatnak az eredményét, amelyet a Rákóczi tér, a Népszínház és a Keleti pályaudvar állomásának megépítésére írtak ki. A tervek szerint az első körben megépülő Kelenföldi pályaudvartól a Keleti pályaudvarig tartó szakaszt 2009-ig kell átadni, míg a Bosnyák térig kibővített metróvonalat már 2010-ben használatba vehetik a budapesti lakosok.
A Bocskai úti és a Kálvin téri megállók építéséért felelős Swietelsky Építő Kft. és Obayashi Corporation vállalatokból álló SW-0 Metro Kkt.-re bízták a Rákóczi téri állomás kivitelezését is. Az eléggé költséges Keleti pályaudvari és a Népszínház utcai állomást pedig a Vegyépszer-Porr-Bilfinger konzorcium építheti meg. A két helyszínen folyó építkezések összesen 19,8 milliárd forintnyi beruházást igényelnek majd, ebből a Keleti pályaudvaron, ahol a négyes metró és a piros metró vonala keresztezi egymást, a mély és szerkezeti munkálatok 13,7 milliárd forintba kerülnek majd.
Ugyancsak a Keleti pályaudvari állomásért felelős vállalat munkájával találkozhatunk majd a Tétényi úti megálló esetében, míg a Móricz Zsigmond körtéren a Strabag Zrt., a Fővám téren pedig a Hídépítő Zrt. emblémáit láthatjuk majd az építkezés ideje alatt.
A Etele tér és a Keleti pályaudvar közötti első szakasz alagútjának megépítéséről szóló tender győzteseit hirdették ki elsőnek a négyes metró építésével kapcsolatos nagyobb pályázatok közül. A győztes az osztrák, német, francia és magyar cégek alkotta Bamco konzorcium 207,4 millió eurós ajánlata lett, egyébként a Gellért téri állomáson is az ő munkásaik keze nyomát láthatjuk majd.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az összköltséget tekintve az első szakasz megépítése körülbelül 295 milliárd forintnyi költséget jelent majd az államnak, míg a Bosnyák térig tartó szakasz bővítésével a végösszeg a 376 milliárdot is eléri majd.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


