Hódít az on-line. Már szinte mindent beszerezhető a neten keresztül, a pelenkától a műszaki cikkekig, az autógumi belsőtől a NASA technológiát is felülmúló segédeszközig, kinek-kinek az igénye szerint. Sokan rá is kaptak a vásárlás ízére, azonban szinte mindenkiben felmerült a kérdés: olcsóbb a neten vásárolni, vagy inkább tologassuk a bevásárlókocsit valamelyik hipermarketben? Tehát "hiperek" legyünk vagy "szájberek"?
Az online vásárlás előnyei között feltétlenül meg kell említenünk a kényelmet és a gyorsaságot. Hiszen bármikor leadhatjuk a rendelésünket, amit aztán később házhoz is szállítanak. Nem kell órákon keresztül végeláthatatlan sorok között tologatni a bevásárlókocsit, majd a kasszánál eltölteni a hétvége még hátralévő részét. Ezen előnyök azonban eltörpülnek azon egyszerű tény fényében, hogy a hipermarketekben egy átlagos családi bevásárlás alkalmával mintegy 15-20 (bár a hipermarketek szerint ez "csak" 7-8) százalékkal többet vásárolunk az előre betervezett, vagy szükséges termékeken felül, szemben a Netes beszerzés 2-5 százalékával.
Ezek mellett persze számolhatunk még az üzemanyagköltségekkel, az időfaktorral és még hosszasan sorolhatnánk azokat a tényezőket, amiért jobban megéri klikkelni mint sétálni. Ami viszont a hipermarket előnye, hogy megszagolhatjuk, megfoghatjuk a terméket, ami állítólag speciális magyar szokás.
Sok vállalkozás ismerte fel a lehetőséget és mára már ott tartunk, hogy az "ügyeskedő" kisboltok után a hipermarketek is beindítják saját on-line üzletüket. A legtöbb cég a webes megjelenés mellett "hagyományos" kereskedelmi egységet is működtet. Az áruk kiszállítását a legtöbben viszont külső cégre bízzák. A slágertermékek az italáru, a kávé, cukor, liszt só, mosószerek, papíráru. Mi is összegyűjtöttünk néhány terméket és megvizsgáltuk, hogy mit hol, mennyiért tudunk beszerezni.
A vásárlások fizetendő végösszegéből is jól látszik, hogy az on-line beszerzés jobban megterheli a pénztárcánkat (már ahol vizsgáltuk). Ráadásul ehhez, még hozzá kell számolnunk a kiszállítás díját is, ami lehet persze ingyenes is (a címtől és a vásárlás összegétől függően).
Az árak közötti eltérés azonban nem jelentős, és ezt a felárat jelentősen kompenzálja az, hogy a felszabadult időt hasznosabban is eltölthetjük, mint a sorban állás. Ha jobban utánanézünk a dolgoknak, még olcsóbban is kijöhetünk, mintha hipermarketben vásárolnánk: nincs üzemanyagköltség, és nincs "spontán többletvásárlás" sem.
Sokak szerint az online vásárlás nem pótolja, csak kiegészíti a hagyományos vásárlást. Mint ilyen viszont óriási kényelemmel jár: a szállító akár az ajtónkig is hozz a több karton ásványvizet és ezért sem kell jelentős felárat fizetnünk. Budapesten átlagosan 800 forint. Ráadásul vannak olyan termékek is a neten, amelyeket a hipermarketekben nem tudunk, vagy nem akarunk beszerezni.
Vásárlóként többféle fizetési mód közül választhatunk: fizethetünk a szállítónknak készpénzzel, az áru átvétele után, cégek esetén, külön szerződéssel, 10 napos banki átutalással, illetve bankkártyával is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.