A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile a Sun Microsystems Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalónkban a pénzügyi szektor internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.
I. ÖSSZEFOGLALÓ
- 2005 negyedik negyedévében a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index értéke, amely a pénzügyi szektor internettel kapcsolatos várakozásait méri, 16,0 volt a -100 és a +100-as skálán, ami az ebben a szektorban megszokott enyhe optimizmust tükrözi.
- 2005. december 31-én 733 ezer lakossági és 112 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél.
- A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 47%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 44%-kal emelkedett.
- A tranzakciók közül továbbra is az átutalások online aránya növekedhet a legnagyobb mértékben.
II. A FELMÉRÉS EREDMÉNYEI
A pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe a fenti részindexek számtani átlaga. 2005 negyedik negyedévében a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index értéke 16,0 volt, ami az előző negyedévhez képest kismértékű visszaesést mutat. A csökkenés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható pesszimistább véleményformálásának tudható be. A bankok és a biztosítók közötti véleménykülönbség az internetes pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban a harmadik negyedévhez képest nőtt, mivel a válaszoló biztosítók a korábbi időszakokhoz hasonlóan, kevésbé derűlátóak, mint a bankok.
Internetes banki ügyfelek
2005. december 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 733 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 10%-kal több mint 3 hónappal, és 47%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. 2006 végére várhatóan 903 ezerre nő a lakossági ügyfelek száma.
Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 112 ezer volt, ami 9%-os, illetve 44%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. Becslésünk szerint 2006 végére 139 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is.
Internetes szolgáltatások
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a tranzakciók ellenőrzése, illetve a számlainformációk lekérdezése került. A korábbi negyedévektől eltérően, a többi online banki szolgáltatás (befektetési termékek, csoportos beszedési megbízás) tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


