Minden járatra őröket állítana a BKV, hogy megelőzze a rongálásokat és a lopásokat, erre azonban nincs pénze a társaságnak.
Minden járatra őröket állítana a BKV, hogy megelőzze a rongálásokat és a lopásokat, erre azonban nincs pénze a társaságnak – írja a Magyar Hírlap.
A tapasztalatok szerint, ahol nincs őr, ott mindent elvisznek, illetve elpusztítanak. A cég hat éve vizsgálja, hogy milyen károk érik ebből eredően: az első számok még évi 100-120 millió Ft-ot mutattak, 2004-ben viszont már 780 millió feletti volt a kár.
A vandalizmus megelőzésére a BKV több járatán is őrséget szervezett, a rongálások és a lopások ellen azonban csak az jelentene megoldást, ha minden járatra jutna őr, amire persze nincs pénz. (Csak a nagyságrendek érzékeltetése végett: az éjszakai hálózat tavalyi fejlesztésekor minden vonalon működött őrző-védő szolgálat, két hónapra 7 milllió Ft-ért.)
A másik elvi lehetőség a teljes járműpark felújítása lenne, tapasztalatok szerint ugyanis az új Volvo buszokat nem bántják a vandálok.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


