A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 670,92 pontos, 0,69 százalékos csökkenéssel, 96 394,92 ponton zárt hétfőn.
A Leitz Hungária a digitális fotótechnika hajnalán nyitott boltot Leica és Samsung analóg fényképezőgépek kereskedésére. Előbbit mára csak gyűjtők veszik, utóbbit pedig már sehol nem lehet kapni: a Samsung beszántotta fotós üzletágát. A bolt azonban még ma is működik, és több mint egymilliárdos forgalmat bonyolít évente, igaz, azóta jelentősen átalakult termék-paletta: leginkább távcsöveket, lámpákat és fűthető öltözéket is árusítanak.
A Leitz Hungária története jól példázza, hogy a technológiai fejlődés milyen gyorsasággal formál át egész iparágakat. "Az üzlet 20 évvel ezelőtti nyitásakor a digitális technológia még egyáltalán nem volt elérhető széles tömegek számára, mára viszont a trend megfordult: az analóg fotózás ma már csak egy szűk réteg passziója" - mondta a Pénzcentrumnak Fejes Zoltán, a Kft. alapító-ügyvezetője.
A digitális forradalom követelményeinek a termékpaletta átformálásával tudtak megfelelni: ma már a cég forgalmának kisebb hányada származik a fotózáshoz köthető termékekből, a távcsövek és különböző optikák, hőkamerák valamint lámpák vonzzák inkább a vevőket. "Részben a kollegák érdeklődése, részben az üzleti racionalitások okán inkább egy ilyen optikai szakcég irányába mentünk el, ahol a fotó egy szűk szegmens a sok közül" - mondta a 14 alkalmazottal működő cég ügyvezetője.
Az ilyen termékek többségét ma már interneten értékesítik, ezért a cég is négy webáruházat üzemeltet, de vannak további viszonteladó partnereik is.
- mondta Fejes Zoltán.
Zord körülményekre rendezkedtek be
A Leitz Hungária egy osztrák - később osztrák többségi - tulajdonú cégként jött létre, azonban az anyacéget egy komoly sokk érte a 2008-as válságban és összeomlott, ami után kérdésessé vált a magyar leány működése is. "Az OTP egy olyan időszakban lépett be finanszírozóként a cég életébe, amikor a magyar bankszektorban erre senki nem volt hajlandó és olyan érzékenységről és rugalmasságról tettek tanúbizonyságot, ami sokban hozzájárult ahhoz, hogy a cég nem tűnt el süllyesztőben" - mondta Fejes Zoltán, aki egyike az OTP Business Nagykövet Programjában részt vevő csaknem 50 vállalkozónak.
A társaság a termékpaletta kibővítésével igyekezett kiszolgálni az új vásárlóréteg felmerülő igényeit is. "A felhasználóknak ezekre a termékekre jellemzően a szabadban van szükségük, legyen ez például egy természetvédelmi őrszolgálat, határvédelem vagy vadászat, ezért idővel felkerült a terméklistára a fűthető talpbetét, fűthető aláöltözet, éjjellátó vagy a hőkamera is. És mivel ezeken a helyeken a hálózati áramellátás sem biztosított - de a telefonjukat, műszaki eszközeiket szeretnék használni - ezért hordozható napcellákat is tartunk" - tette hozzá az ügyvezető.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
Portfolio Gen Z Fest 2025


