A tej és tejtermékek ára hónapról hónapra nő, amit a vásárlók már érezhetnek.
Újabb hazai márkaboltok nyitását, a termékskála bővítését, valamint vezetői személycseréket is tervez Bachar Najari, a pécsi Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. új többségi tulajdonosa.
A szír származású svájci-magyar üzletember pénteken Pécsen tartott sajtótájékoztatón azt mondta: Budapesten az Astoria közelében, a Váci utcában és a Várnegyedben, Pécsen pedig a meglévők mellett még két helyen, köztük a Zsolnay-negyedben szeretne új üzletet nyitni. Hozzátette, már folynak az ezzel kapcsolatos tárgyalások, előkészületek.
A Budapesten építészmérnöki diplomát szerzett, több mint három évtizede Magyarországon élő és magyarul kiválóan beszélő Bachar Najari egy héttel ezelőtt vásárolta meg a gyár 74,5 százalékos tulajdonrészét. A részvényekért 180 millió forintot fizetett, és jövő őszig további félmilliárd forint tőkét nyújt a manufaktúrának.
Bachar Najari szólt arról, hogy gondolkodik a termékkör bővítésén. Úgy vélte: a jelenlegiek mellett érdemes lenne turisztikai célra 60-90 eurós Zsolnay-ajándéktárgyakat is készíteni, ezenkívül lát lehetőséget épületkerámiák előállításában is.
A befektető kitért arra is, hogy már a gyár megvásárlása előtt, ajánlatának kedvező fogadtatásában bízva, igyekezett kapcsolatot építeni Zsolnay-porcelánok lehetséges vásárlóival. Elmondta, hogy a napokban a Zsolnay-termékek iránt érdeklődő cseh és szlovák partnerekkel tárgyalt, a jövő héten pedig egy szaúdi herceggel, majd két héttel később egy szintén szaúdi üzletemberrel találkozik.
Bachar Najari megerősítette: céljai között szerepel, hogy az arab országokban is piacot szerezzen a Zsolnaynak, ugyanakkor rámutatott, a gyár termékei eddig sem voltak ismeretlenek a magas igényű, luxust kedvelő arab vásárlók előtt. A manufaktúra tavaly 100 millió forint értékben exportált árukat, köztük az arab ízlésnek megfelelő porcelánokat Angliába, ahol azok iránt jelentős érdeklődés mutatkozott - mondta az új tulajdonos. Példaként hozta fel, hogy az arab vásárlóknak van igényük jó minőségű kávés- és teáskészletekre, exkluzív dísztárgyakra.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az üzletember a félmilliárd forintos tőkejuttatásról szólva kiemelte: a pénzt fejlesztésekre, oktatásra és marketingre fordítják. Hozzáfűzte, ha szükséges, hajlandó további összegekkel segíteni a gyár eredményes működését, vezetői személycseréket azonban a korábbi veszteséges működés miatt is szükségesnek tart. Egyben reményét fejezte ki, hogy a cég 2013-ban már nem lesz veszteséges.
A mintegy 200 embert foglalkoztató Zsolnay évek óta gazdasági nehézségekkel küszködik, 2011-ben 840 millió forint árbevétel mellett 282 millió forint veszteséggel zárt, a 2012-es árbevétele 602 millió forintra becsülhető, a veszteség várhatóan 270 millió forint lesz.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.