Úgy tűnik, nem sikerült a nemzeti eszme köré maradandó bolthálózatot szervezni: egyetlen nagyobb, országos hálózat ötletével kacérkodó "magyar" bolthálózat sem maradt talpon - írja a Népszabadság.
A 2003 után indult, jellemzően termelői hátterű hálózatkezdemények egytől egyig olyan hazai kézműves termelőknek kívántak értékesítési platformot teremteni, akik bajosan vagy egyáltalán nem feleltek meg a multinacionális áruházláncok feltételeinek.
A Magor-mozgalom 2003-ban bontott zászlót. A bolthálózat célja az volt, hogy olyan üzletek jöjjenek létre, amelyek száz százalékban hazai tulajdonúak, és amelyek hazai, lehetőleg kistermelői "Magor" termékeket árulnak. Három évvel később, 2006-ra kifulladt a lelkesedés: a termelők már nem láttak perspektívát a napi üzemeltetési gondokkal küszködő Magor-hálózatban, sorban kivonultak a cégér mögül.
A Magyar Termékek Boltja 2009-ben tizenöt üzlettel indult. A komoly ambíciókkal indított országos hálózat terve azonban a hírek szerint végül a termelők egy részének a hálózatüzemeltetőkkel folytatott vitáján bukott meg. A konfliktus nyomán ugyanis a beszállítók egy része kivonult a bolthálózat mögül.
Koppány Nemzeti Boltok tulajdonosa valószínűleg a csökkenő forgalom miatt húzta le a rolót.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


