A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2010. március 1. - december 15. között folytatta le nagyszabású ellenőrzését, melyben részt vett az NFH valamennyi regionális felügyelősége is. Ennek eredményeképpen 426 esetben került sor bírság kiszabására, összesen 22.620.000 forint értékben.
A vizsgálattal azt kívánták ellenőrizni, hogy a kereskedők a fogyasztók hibás árukkal szemben támasztott kifogásait a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően intézik-e, illetve további cél volt a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felderítése és azok kiszűrése. A magas kifogásolási arányok, fogyasztói panaszok és a helyszíni ellenőrzések alapján megállapítható, hogy a fogyasztók többsége és a vállalkozások nagy része még mindig nincs tisztában a szavatosságra és jótállásra vonatkozó alapvető jogokkal.
Megfigyelhető, hogy a vállalkozások közül leginkább a nagyobb áruházláncok ismerik a hatályos jogszabályokat és törekszenek annak betartására. A kis- és középvállalkozások esetében már hiányosabb tudással szembesültek a Hatóság munkatársai, azonban itt is jellemző volt az arra való törekvés, hogy a kereskedők bővítsék a szavatosság és jótállás körére vonatkozó ismereteiket. A legrosszabb a mikrovállalkozások helyzete a jogszabályok betartásával összefüggésben, mivel egyrészt korlátozott az ismeretek bővítésére vonatkozó lehetőségük, ráadásul ezen nem javít az sem, hogy gyakran beszállítóik kiszolgáltatott helyzetbe hozzák őket.
A Hatóság munkatársai 433 esetben ellenőrizték a fogyasztói igényekről felvett jegyzőkönyvek megfelelőségét, ebből 255 alkalommal tártak fel valamilyen hiányosságot. A jótállási jegyekkel kapcsolatban az ellenőrzések 63%-a esetében tártak fel valamilyen jogszabálysértést. Az esetek majd egyharmadában pedig megállapították, hogy a fogyasztók számára megtévesztő, félrevezető tájékoztatást adtak, ezzel pedig az adott vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.

Óriási olívaolaj csalást lepleztek le Magyarországon: ezek a termékek érintettek, mindenkit átvertek
Az ellenőrzés nyomán több termék esetében is megállapították, hogy azokon a termékforgalmazásért felelős vállalkozás adatai nem voltak feltüntetve.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


