21 °C Budapest

Kis- és középvállalkozásokat céloz meg a SLIC-kampány

2010. február 17. 08:32

Az Európai Unió Munkafelügyeleti Vezetők Bizottsága (Senior Labour Inspectors Committee, SLIC), az Európai Bizottság támogatásával ellenőrzési és tájékoztató kampányt szervez, amelynek célja a munkahelyen használt veszélyes anyagokkal kapcsolatos munkakörülmények javítása. A kampányban az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség is részt vesz.

A kampány alapja az az elgondolás, hogy a munkahelyi egészség és biztonság alapvetően fontos helyet foglal el az EU politikájában, mivel biztosítja a védelem minimális szintjét a munkavállalók számára, ugyanakkor hozzájárul a szabad és tisztességes versenyhez a belső piacon. A SLIC e kezdeményezése révén igyekszik elősegíteni a 2007-2012 évekre meghatározott közösségi munkavédelmi stratégiában kitűzött célok megvalósítását.

Az idén januártól jövő márciusig tartó EB támogatását élvező kampány, a következő ágazatokra terjed ki: fafeldolgozás és bútorgyártás, járműkarbantartás, tisztítás (beleértve a száraz vegytisztítást és az ipari tisztítást), sütőüzemek. A kampány célközönsége a munkáltatók, munkavállalók és a munkavállalók képviselői mikro-, kis- és középméretű vállalkozásokban, elsősorban a max. 50 főt foglalkoztató cégeknél.

A kampány egy tájékoztató szakasszal kezdődik, amelynek tárgya a munkahelyen használt veszélyes anyagokkal kapcsolatos kockázatok. Ebbe be kell vonni a szociális partnereket, a médiumokat, a kampány kedvezményezetteit és minden olyan szakembert, aki bármely módon érintett a szóban forgó területen.

Munkahelyi ellenőrzésekre a terv szerint a második szakaszban kerül sor, mégpedig kettős céllal: ösztönözni a munkakörülmények javítására, és figyelemmel kísérni a munkahelyi megelőzés előírásainak alkalmazását, követve ezzel a 89/391/EGK irányelv szellemét.

Az említett projekt megvalósítására egész Európában, az alábbi feladatokat és termékeket határozták meg:

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

- ellenőrzési kampány közös útmutatók felhasználásával, amelyek meghatározzák a munkahelyeken használt vegyi anyagokhoz kapcsolódó kockázatok megelőzési stratégiáját,
- a munkavédelmi felügyelők képzése nemzeti szinten, de európai szinten közös oktatási anyagok és módszerek alapján,
- kiadványok (brosúrák és plakátok) a megcélzott ágazatoknak,
- tájékoztató kampány az Internet alkalmazásával, külön honlappal, valamint a média bevonásával,
- kampányértékelés, beleértve egy záró rendezvényt,
- nemzeti kezdeményezések beépítése a projektbe, különös tekintettel a szociális partnerek részvételére.

A kiadványok az unió mind a 22 hivatalos nyelvén készülnek, a szórólap utolsó oldalán az egyes tagállamok beírhatják saját nemzeti adataikat. A kampányban résztvevő OMMF mindkét szakaszban (ellenőrzés és tájékoztatás) részt vesz, a kiválasztott ágazat a fafeldolgozás és bútorgyártás.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 14. szerda
Bonifác
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. május 14. 10:28