Az Európai Unió Munkafelügyeleti Vezetők Bizottsága (Senior Labour Inspectors Committee, SLIC), az Európai Bizottság támogatásával ellenőrzési és tájékoztató kampányt szervez, amelynek célja a munkahelyen használt veszélyes anyagokkal kapcsolatos munkakörülmények javítása. A kampányban az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség is részt vesz.
A kampány alapja az az elgondolás, hogy a munkahelyi egészség és biztonság alapvetően fontos helyet foglal el az EU politikájában, mivel biztosítja a védelem minimális szintjét a munkavállalók számára, ugyanakkor hozzájárul a szabad és tisztességes versenyhez a belső piacon. A SLIC e kezdeményezése révén igyekszik elősegíteni a 2007-2012 évekre meghatározott közösségi munkavédelmi stratégiában kitűzött célok megvalósítását.
Az idén januártól jövő márciusig tartó EB támogatását élvező kampány, a következő ágazatokra terjed ki: fafeldolgozás és bútorgyártás, járműkarbantartás, tisztítás (beleértve a száraz vegytisztítást és az ipari tisztítást), sütőüzemek. A kampány célközönsége a munkáltatók, munkavállalók és a munkavállalók képviselői mikro-, kis- és középméretű vállalkozásokban, elsősorban a max. 50 főt foglalkoztató cégeknél.
A kampány egy tájékoztató szakasszal kezdődik, amelynek tárgya a munkahelyen használt veszélyes anyagokkal kapcsolatos kockázatok. Ebbe be kell vonni a szociális partnereket, a médiumokat, a kampány kedvezményezetteit és minden olyan szakembert, aki bármely módon érintett a szóban forgó területen.
Munkahelyi ellenőrzésekre a terv szerint a második szakaszban kerül sor, mégpedig kettős céllal: ösztönözni a munkakörülmények javítására, és figyelemmel kísérni a munkahelyi megelőzés előírásainak alkalmazását, követve ezzel a 89/391/EGK irányelv szellemét.
Az említett projekt megvalósítására egész Európában, az alábbi feladatokat és termékeket határozták meg:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- ellenőrzési kampány közös útmutatók felhasználásával, amelyek meghatározzák a munkahelyeken használt vegyi anyagokhoz kapcsolódó kockázatok megelőzési stratégiáját,
- a munkavédelmi felügyelők képzése nemzeti szinten, de európai szinten közös oktatási anyagok és módszerek alapján,
- kiadványok (brosúrák és plakátok) a megcélzott ágazatoknak,
- tájékoztató kampány az Internet alkalmazásával, külön honlappal, valamint a média bevonásával,
- kampányértékelés, beleértve egy záró rendezvényt,
- nemzeti kezdeményezések beépítése a projektbe, különös tekintettel a szociális partnerek részvételére.
A kiadványok az unió mind a 22 hivatalos nyelvén készülnek, a szórólap utolsó oldalán az egyes tagállamok beírhatják saját nemzeti adataikat. A kampányban résztvevő OMMF mindkét szakaszban (ellenőrzés és tájékoztatás) részt vesz, a kiválasztott ágazat a fafeldolgozás és bútorgyártás.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.