Bár a magyarországi autópiac közel 60%-os zuhanásához képest sokkal visszafogottabb visszaesést szenvedett el a győri Audi-gyár, de azért még így is hatalmas pofont kapott az egység. Ennek ellenére a vezetőség és a márka bizakodóan tekint a jövőbe.
Nemcsak a válság miatt visszaesett fogyasztói kereslet, hanem a Volkswagen csoport Kínában felépített motorgyárainak is köszönhetően esett tavaly mintegy 27%-kal a győri Audi gyár motortermelése. A két évvel ezelőtti 1,9 millió motor helyett 2009-ben már csupán 1,38 millió darab motort gyártott a négykarikás személygépkocsikba és a társmárkák járgányaiba a magyarországi üzem.
A motorgyártásnál is jobban csökkent az összeszerelt Audi sportkocsik darabszáma a magyarországi gyárban, ezen a területen mintegy 45%-os volt a visszaesés - írja a Világgazdaság.
A gyár létét azonban veszély nem fenyegeti, és tizenegy új motortípus bevezetése garantálja a majd hatezer fős dolgozói gárda munkahelyének biztonságát - nyilatkozta Thomas Faustmann az Audi Motor Hungária ügyvezető igazgatója.
Ezt látszik megerősíteni az a tény is, hogy a romló eladási mutatók ellenére több mint 180 millió euró értékű új beruházást hajtott végre az Audi Győrött, amivel összesen 3,8 milliárd euróra emelkedett az 1993 óta Magyarországra hozott Audi-beruházások összege.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


