900 millió embert sértett meg a Burger King egy spanyolországi hirdetésével. A reklámplakát Lakshmi istennőt, a hindu vallás egyik legnagyobb szentjét ábrázolja, amint épp egy hamburgert készül megenni.
Közel egymilliárd hindu hívőt sértett meg a Burger King. A gyorsétteremlánc spanyolországi plakátjain az látható, amint Lakshmi, a jólét, a szerencse, a gazdagság, a kedvesség és a kegyesség istennője arra készül, hogy megegyen egy hamburgert. Köztudott, hogy a marhahús -amiből a hamburger is készül- szigorúan tiltott eledel a hindu vallásban.
A reklám felirata a következő: "'La merienda es sagrada'", azaz "megszentelt falatozás". Ráadásul úgy tűnik, mintha az istennő pont a hamburgeren ülne.

A Burger King bocsánatot kért a sajnálatos eset miatt, és eltávolította a plakátokat. Mint a cég szóvivője elmondta: senkit sem állt szándékukban megsérteni, a vállalat tiszteletben tartja mindenki vallási meggyőződését.
Ugyanakkor nem ez az első hasonló botránya az amerikai gyorsétteremláncnak: néhány hónapja mexikói ételeket reklámoztak felháborító módon: a plakáton egy, a mexikói zászlóba öltözött törpe volt látható. Sőt, mint arról korábban beszámoltunk, a Burger King az egyértelműen szexuális célzatú hirdetésekkel sem fukarkodik: Szexbotrány a Burger Kingben - képpel!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


