Pénzcentrum • 2009. március 17. 16:00
Az idei év nagy durranása a Twitter lehet a webkettes alkalmazások terén, annak ellenére, hogy a 140 karakteres üzenetek közzétételén kívül semmire nem alkalmas oldal továbbra is megosztja a netezőket, hogy akkor ez most oltári nagy hülyeség, vagy tényleg sokat rejtő kommunikációs csatorna.
A Twitter regisztrált felhasználóinak száma hatmillió körül alakul, és a legfrissebb adatok szerint nagyjából 55 millió felhasználó látogatja az oldalait havonta. A szolgálatást azonban nem csak lelkes magánemberek használják, akik feltétlenül tudatni szeretnék a világgal, mit is ebédeltek épp, hanem komoly vállalkozások is.
Az O2 brit mobilszolgáltató felmérést készített 500, húsz főnél kevesebb dolgozót foglalkoztató vállalkozás körében. Az eredmények alapján a cégek 17 százaléka használja a Twittert, ezek 28 százaléka pedig a legutóbbi négy hétben csatlakozott a hálózathoz. Ez alapján az O2 úgy becsli, hogy mintegy 700 ezer brit kis- és középvállalkozás publikál rendszeresen a Twitteren, ami enyhe túlzásnak tűnik a teljes, hatmilliós felhasználószámhoz képest. Különösen úgy, hogy egy másik felmérés szerint a britek körében tapasztalható robbanásszerű Twitter-mánia ellenére is csak az összes regisztrált user egytizede található a szigetországban, ami tehát magánemberekkel együtt sem több hatszázezernél.
Ennek ellenére a Twitter előnyeit nem lehet elvitatni. A kkv-k elsősorban termékek népszerűsítésére, széles körben való informálásra és például munkaerő-keresésre használják a szolgáltatást, mely akár mobileszközökön is elérhető. Az O2 becslése szerint egy Twitter-felhasználó vállalkozás akár 5 000 fontot is spórolhat marketing és hirdetési költségein, beleértve a munkaerő-toborzáshoz kapcsolódó kiadásokat is. A költségcsökkentés a válaszadók 62 százalékánál szerepelt, mint motivációs ok a twitterezésre.
A válaszok tanúsága szerint a kisvállalkozások remek lehetőséget látnak a szolgáltatásban, amelyen keresztül széles körben oszthatják meg a céggel kapcsolatos legfrissebb információkat, ezzel is közelebb hozva a vásárlókat. A vállalatok háromnegyede használja termékeinek promotálására a Twittert, csaknem fele kapcsolattartásra az üzletfelekkel, míg egyharmaduk a konkurencia híreit is szemmel tartja.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Egyelőre nem tudni, mekkora durranás lesz a Twitter Magyarországon, az viszont biztos, hogy egyelőre sokkal kevesebb felhasználója van, mint az összesen 175 millió regisztrációval rendelkező Facebooknak. Ez utóbbin a napokban érheti el a magyar felhasználók száma a százezret, így igazán érdemes lehet létrehozni egy profilt a cégnek és aktívan tartani a kapcsolatot a felhasználókkal. Semmibe nem kerül (na jó, időbe) és megéri. Mi rendeltünk már ezt-azt a Facebookon.