Ne higgyünk a sztereotípiáknak: az idősek éppúgy vágynak az új élményekre, mint a fiatalok és semmilyen problémát nem jelent a többségüknek megtanulni az internet és a legújabb kütyük használatát. Sőt, vágynak is rájuk, hiszen új csatornákon kommunikálhatnak ismerősökkel, rokonokkal.
Felejtsük el a régi jól bevált sztereotípiát, hogy az öregek félnének a technológiai újdonságoktól. Bár biztos mindenkinek megvannak a maga példái nagymamákról, akik még a vezeték nélküli telefonnal, vagy a TV-távirányítójával sem boldogulnak, azért nem kell leírni egy teljes generációt.
A Facebook statisztikái szerint ugyanis a legtöbb új amerikai regisztráció az oldalukra az 55-65 éves hölgyek köréből kerül ki. Ebben a korcsoportban szeptember 30. és február 1. között 175 százalékkal nőtt az új regisztrációk száma, miközben a teljes amerikai hölgylakosságé mindössze 43 százalékkal nőtt.
De nem csak a Facebookra talált rá a nagymamák generációja. Egy széleskörű párhuzamos online kutatás keretében 50 év feletti nőket kérdeztek a technológiai szokásaikról. A 20 ezer válasz megdöbbentő képet festett le egy átalakulóban lévő generációról. A megkérdezettek 63 százaléka rendelkezik ugyanis valamilyen mp3-lejátszóval, 30 százalékuk pedig rendszeresen használja a Skype-ot. 28 százalékuk pedig digitális videókat is készít, melyeket aztán feltölt a netre.
Pedig második nekifutásra nem is olyan meglepő az eredmény. A középkorú, vagy annál idősebb nők már akkor is nagy fogyasztói voltak a kommunikációs technológiáknak, amikor még csak a telefon állt rendelkezésre az egész napos csevegésre. Az internet széleskörű elterjedésével csak kiszélesedtek a lehetőségeik: többféle információt (képeket, videókat) tudnak megosztani barátaikkal és rokonaikkal, így közelebb kerül hozzájuk a világ és ők is a világhoz. Sőt, már nem kell félni, hogy kitörik a lábukat, amíg egy téli jeges estén az ismerősökhöz tartanak, hiszen online bridzselhetnek egymás közt, miközben Skype-on tartják a kapcsolatot.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.