Ne higgyünk a sztereotípiáknak: az idősek éppúgy vágynak az új élményekre, mint a fiatalok és semmilyen problémát nem jelent a többségüknek megtanulni az internet és a legújabb kütyük használatát. Sőt, vágynak is rájuk, hiszen új csatornákon kommunikálhatnak ismerősökkel, rokonokkal.
Felejtsük el a régi jól bevált sztereotípiát, hogy az öregek félnének a technológiai újdonságoktól. Bár biztos mindenkinek megvannak a maga példái nagymamákról, akik még a vezeték nélküli telefonnal, vagy a TV-távirányítójával sem boldogulnak, azért nem kell leírni egy teljes generációt.
A Facebook statisztikái szerint ugyanis a legtöbb új amerikai regisztráció az oldalukra az 55-65 éves hölgyek köréből kerül ki. Ebben a korcsoportban szeptember 30. és február 1. között 175 százalékkal nőtt az új regisztrációk száma, miközben a teljes amerikai hölgylakosságé mindössze 43 százalékkal nőtt.
De nem csak a Facebookra talált rá a nagymamák generációja. Egy széleskörű párhuzamos online kutatás keretében 50 év feletti nőket kérdeztek a technológiai szokásaikról. A 20 ezer válasz megdöbbentő képet festett le egy átalakulóban lévő generációról. A megkérdezettek 63 százaléka rendelkezik ugyanis valamilyen mp3-lejátszóval, 30 százalékuk pedig rendszeresen használja a Skype-ot. 28 százalékuk pedig digitális videókat is készít, melyeket aztán feltölt a netre.
Pedig második nekifutásra nem is olyan meglepő az eredmény. A középkorú, vagy annál idősebb nők már akkor is nagy fogyasztói voltak a kommunikációs technológiáknak, amikor még csak a telefon állt rendelkezésre az egész napos csevegésre. Az internet széleskörű elterjedésével csak kiszélesedtek a lehetőségeik: többféle információt (képeket, videókat) tudnak megosztani barátaikkal és rokonaikkal, így közelebb kerül hozzájuk a világ és ők is a világhoz. Sőt, már nem kell félni, hogy kitörik a lábukat, amíg egy téli jeges estén az ismerősökhöz tartanak, hiszen online bridzselhetnek egymás közt, miközben Skype-on tartják a kapcsolatot.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


