Amikor az olimpiai játékok legnagyobbjai a rajtvonalhoz állnak, egy nemzet fog értük imádkozni, hogy arannyal a nyakukban menjenek haza a játékok befejezése után. Az igazi harc viszont nem azért folyik, hogy meglegyen egy aranyérem, hanem azért hogy a két nagy márka közül melyik tudja megszerezni a hihetetlen mértékben fejlődő és bővülő sportruházati piacot.
Az Adidas és a Nike is eddig soha nem tapasztalt összegeket fektetett abba, hogy meg tudja nyerni a kínaiakat az olimpia ideje alatt. Az Adidas a becslések szerint 190 millió dollárt költött szponzorációra és marketingre, a Nike pedig közel 150 millió dollárt. Az Adidas szponzorálja magát a játékokat, de a Kínai Olimpiai Bizottságot is. Minden kínai, aki érmet nyer, az Adidas által biztosított sportruházatban fog a dobogóra lépni.
De a Nike is visszavágott, a 28 kínai olimpiai csapatból 22-t támogat, így a versenyek során sokan a Nike színeiben fognak versenyezni. Bár a kínai piac csak töredéke az amerikainak, minden évben 30 százalékos növekedést produkált az elmúlt 5 év alatt, így nem csoda, ha törik magukat a gyártók a jelentős részesedés megszerzéséért.
Iparági szakértők szerint a két vállalat szinte fej-fej mellett halad a még fejlődő kínai piacon, ami várhatóan 2025-re meghaladja majd az amerikai piac méretét. Bár sokak szerint az olimpiának nem lesz komoly hatása az eladásokra, de abban egyetértenek, hogy nagyon fontos a részvétel akár szponzoráció, akár az egyéni versenyzőkkel való szerződés szintjén, mert az mindenkinek feltűnik, ha nincs jelen a cég, így a konkurencia előnyhöz jut.
Az igazi verseny viszont az olimpiai "zónán" kívül zajlik. Az Adidas, amely átlagosan két új üzletet nyit egy nap, év végére el akarja érni Kínában az 5 ezres bolthálózatot. Az egyik legújabb üzlete Sanlitun-ban egész Európában a legnagyobb, 3170 négyzetméteren válogathatnak a vásárlók, összesen 4 szinten.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Nike alig van elmaradva az üzletek számának szempontjából, a legnagyobb üzlete 1208 négyzetméter, viszont Wangfujing-ban található, ami Beijing felsőkategóriás vásárló negyede.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.