A hazai piacon 10-ből 8 vállalat munkaerő-túlkínálattal találja szembe magát, de ezzel szemben ugyanennyien nem találnak megfelelő munkaerőt. A szakmunkások, mérnökön, és a számítógépes szakemberek a legnehezebben toborozhatók, és ugyanilyen nehéz őket megtartani is. A közgazdászokból, jogészokból, és marketingesekből viszont túl sok kerül a munkaerőpiacra - írja a Világgazdaság.
Az Országos HR Benchmark felmérés 271 hazai vállalat önkéntes válaszadásával készült el, a cégek összesen 309 ezer dolgozót foglalkoztatnak. A megkérdezettek háromnegyedénél működik valamilyen kiválasztási folyamat az új munkaerő keresése során, és a leggyakoribb még mindig az internetes keresés, vagy az ismeretség általi felvétel.
Az új dolgozók beillesztési eljárása során a legtöbb cég először a saját szervezetének megismertetésére törekszik, majd ezután következik a betanítás. Ami viszont meglepő, hogy a válaszadók több mint harmadánál egyáltalán nincs értékelési rendszer, és sokan ezt nem is tervezik bevezetni, ugyanis átlagosan egy cégnek ez 5,5 hónapjába kerül, ná ez függ az adott szervezet létszámától, felépítésétől, tagoltságától is.
Ami viszont további problémát jelent az értékelési rendszernél, az a folyamatos karbantartás, felülvizsgálat, és aktualizálás. A cégek 66 százalékánál, ahol működik ilyen rendszer, már hozzá kellett nyúlni valamilyen szinten.
A HR alkalmazottak viszont egyre inkább problémásnak tartják a nagyarányú hiányzásokat a vállalatuknál, és hogy egyáltalán nem tudják motiválni a dolgozókat. A béren kívüli juttatások esetében sem megy simán a helyzet, tízből két cégnél egyáltalán nincs ilyen, és a bérezési gyakorlat is sokszor okoz konfliktust.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


