10 °C Budapest

Aki kimarad, lemarad? Már most milliárdokat lehet keresni az újdonsággal

Pénzcentrum
2007. szeptember 19. 08:30

Tavaly a 15,7 milliárd dolláros online hirdetési piac negyedét szerezte meg a Google, ez a részarány azonban a jövőben visszaszorulhat, hiszen a legkedveltebb keresőt üzemeltető társaság lemaradóban van az innovatív hirdetési technológiák terén - írja a Napi.

Az internetezők a világhálón töltött idejükből mindössze átlagosan 5 percet fordítanak a keresésre, a többit pedig a különböző portálok böngészésével töltik. Az új hirdetési technológia annak nyomán jött létre, hogy a nagy cégek egyre többet tudhatnak meg a netezőkről, így akár személyre szabott reklámokkal is bombázhatják őket kedvenc oldalaikon.

A Yahoo az elmúlt évben 1,5 milliárd dollárt keresett ezekkel az ún. display hirdetésekkel, míg a Time Warner AOL 1,6 milliárdot kasszírozott ebből a forrásból.

A felhasználók szokásait cookie-fájlokkal szokás monitorozni, az így felhalmozott tudással pedig különböző modellek alapján jó eséllyel meg lehet mondani, mi lesz a netező következő lépése. Innen már csak egy lépés, hogy olyan hirdetést rakjanak a látogató elé, amire kíváncsi lehet.

Az AOL és a Microsoft is beszállt az új technológiába, a Google azonban szándékosan távol marad, mivel etikátlannak és manipulatívnak találja az újdonságot. A Google állítólag cookie-kat sem használ, kérdés, hogy nem vezet-e majd ez az elzárkózás lemaradáshoz.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 23. péntek
Dezső
21. hét
EZT OLVASTAD MÁR?