Az intézkedéscsomag számos területet érint a szőlőtermesztéstől a késztermékig.
Jó évet zárt tavaly a nemzetközi turizmus: mind az utazások száma, mind a turisták által elköltött pénz mértéke emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. Mutatjuk, hogy mely országokban szórták el a legtöbb pénzt a kikapcsolódni vágyók, és azt is, hogy mennyi pénzt hagytak Magyarországon a turisták.
2017 jó év volt a világméretű turizmus számára: a World Tourism Organization (UNWTO) frissen publikált, 2018-as jelentése szerint 2010 óta tavaly mérték a legnagyobb növekedést ebben a szektorban. Ezt az eredményt olyan tényezők együttes hatásának tulajdoníthatjuk, mint a kedvező gazdasági feltételek, magasabb kereslet a feltörekvő piacokon, illetve a korábban biztonsági kihívásokkal szenvedő úti célok újbóli felfutása. Tavaly 1,32 milliárd turisztikai célú érkezést regisztráltak, amely 7 százalékkal több a 2016-os adatoknál. A turisztikai szektor bevétele 5 százalékkal emelkedett 2016-hoz képest, elérve az 1,34 billió dollárt.
2017-ben Franciaország volt a világ leglátogatottabb országa: a nyugat-európai államban 86,9 millió érkezést regisztráltak egy év alatt. A második helyen déli szomszédja, Spanyolország áll 81,8 millió látogatóval, a dobogó harmadik fokán pedig az Amerikai Egyesült Államok található, a maga 75,9 millió látogatójával. Korábban sokan tartottak attól, hogy Trump akciói, illetve retorikája elriaszthatják a turistákat. Félelmük nem volt teljesen alaptalan, hiszen az USÁ-ba érkezők száma valóban 3,8 százalékkal csökkent.
Ennek ellenére a turisták által az Egyesült Államokban elköltött pénz összege nemhogy nem csökkent, de 1,9 százalékkal még emelkedett is, elérve a 210,7 milliárd dollárt. Ez az összeg pedig messze meghaladja a spanyol- és franciaországi turisták által elköltött összeget: a két európai országban ugyanis "csak" 128,7 milliárd dollárt költöttek el összesen.
Ugyanakkor Magyarországon is jó évet zárt a turizmus 2017-ben: tavaly 15,8 millió turisztikai célú érkezést regisztráltak itthon. Természetesen a Magyarországra érkező külföldiek sem sajnálták a pénzt nyaralásuk alatt: közel 6,2 milliárd dollárt költöttek el hazánkban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Fenntarthatóság és sztármárkák: ezek a legfrissebb trendek a drogériákban
Utánajártunk, hogy mekkora a keresletnövekedés a celebmárkák iránt és hogyan zajlik a termékfejlesztés.
-
Húsvét előtti kuponnapok a SPAR üzletekben! (x)
Eljött a húsvéti készülődés ideje, vedd Te is az irányt a legközelebbi SPAR vagy INTERSPAR áruház felé, ahol akár 20-60 százalékos kedvezmények, valamint két darab 20%-os kedvezményre jogosító Joker kupon is vár rád 2025. április 3. és 15. között.
-
Harmadszorra is a Gránit Bank lett Magyarország leggyorsabban növekvő digitális bankja (x)
Sorozatban a harmadik alkalommal ítélte a Gránit Banknak a „Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon” díjat a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review magazin.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


