A Spanyolországot és Portugáliát, valamint Franciaország déli részeit érintő áramszünet a légiközlekedésben is fennakadásokat okoz, amely miatt a Wizz Air Lisszabonból Budapestre tartó járatát törölni...

A belföldi turizmus a koronavírus-járvány, majd az orosz-ukrán háború okozta sokk után visszaépült a járvány előtti szintre, az idei év teljesítménye megközelítheti a 2019-es évet - hangzott el a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) Jubileumok éve a turizmusban címmel rendezett konferenciáján kedden, Budapesten. A konferencián az ágazati tendenciákat elemezték szakmai és kormányzati képviselők.
Nagy Elek, a BKIK elnöke köszöntőjében felhívta a figyelmet, hogy több jelentős jubileum lesz az idén, köztük Budapest egyesítésének 150. évfordulója. Jelezte, a szakmai szervezeteknek változatlanul kiemelt céljuk, hogy Budapestet megismertessék a vidékiekkel is, mert a főváros látogatóinak több mint 90 százaléka külföldi.
Szatmáry Kristóf országgyűlési képviselő, az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának tagja szerint a belföldi turizmus előrejelzései kedvezőek a 2023-as évre, ha nem is várható rekordév. Juhász Szabolcs, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szakmai igazgatója emlékeztetett: 2022 már a kilábalás éve volt, reménykedésre ad okot, hogy a vendégéjszakák száma közelít a járvány előtti időszakéhoz. Míg 2019-ben 41 millió vendégéjszakát töltöttek el az országban az utazók, addig 2022-ben 39,7 milliót.
Ismertetése szerint tavaly a vendégéjszakák 30 százaléka volt Budapesthez köthető, 11,9 millió vendégéjszakát töltöttek el a fővárosban a turisták, 82 százalékuk külföldi beutazó volt. Ezzel szemben a vidéken eltöltött 27 millió vendégéjszaka háromnegyede belföldi turistákhoz köthető. Juhász Szabolcs emlékeztetett: az MTÜ javaslatára a kormány kiterjesztette a pályázati lehetőségeket az ágazati szereplők rezsicsökkentésének támogatására.
Beszélt arról is, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) működésének köszönhetően adatvezérelt módon folyik a térségi marketing: ahol a valós idejű adatokból azt látják, hogy az előfoglalások csökkenek, azonnal be tudnak avatkozni marketingkampánnyal.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója a Boldog szülinapot Budapest! programsorozat koncepcióját ismertette. Tavaly novemberben indították el a Nagyregény programot, arra kérték a budapestieket, küldjenek a fővároshoz kötődő személyes történeteket. Ezekből a történetekből 23 kortárs író, - köztük Závada Pál, Tóth Krisztina - ír egy regényt.
A külföldieknek szóló kommunikáció a Birth of a metropolis nevet kapta. Faix Csaba jelezte, a külföldieknek nem a 150 éves Budapestet akarják kommunikálni, hanem azt, hogy világváros született. Együtt dolgoznak a nagy sportesemények, - az atlétikai vb, a Spar Maraton szervezőivel, illetve a klasszikus kulturális programokat az idén is megrendezik. Ide sorolta a Tavaszi Fesztivált, a JazzFest Budapest rendezvénysorozatot, illetve a húsvéti eseményeket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


