A már megszokott bivalygulya mellett új látogatóközpont, gólyamentő-központ, kilátók, tanösvények, gyógynövénykert, játszótér, interaktív kiállítások várják majd a látogatókat.

A Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. alkalmazkodik a megváltozott közterület-használathoz, és 41 helyszínen 150 új kukát helyez ki júliustól, folyamatosan - közölte a Fővárosi Közterület-fenntartó köztisztasági divíziója pénteken
Közleményükben azt írták: a járványhelyzet után a turisták visszatérése, az ismét egyre népszerűbb sport- és szabadidős tevékenységek, rendezvények eredményeként olyan helyszínekre is sok budapesti tér vissza, amelyeket jó ideje nem, vagy kevésbé használtak. A Budapesti Közművek folyamatosan figyeli a fővárosiak közterülethasználati szokásait és ehhez igazodva helyezik ki az új kukákat - írták. A hulladék rendszeres begyűjtését és az edények karbantartását, tisztítását a társaság munkavállalói végzik.
Emlékeztettek: a hat szolgáltatási tevékenységet - hulladékgazdálkodást, kertészetet, kéményseprést, köztisztaságot, távfűtést, temetkezést - ellátó öt fővárosi cég a hatékonyság növelése és a fenntartható működés miatt egyesült 2021-ben. Az összeolvadás a városüzemeltetésben széles körben elterjedt úgynevezett Stadtwerke-modell szerint valósult meg. Ez a közszolgáltatói modell több nyugat-európai városban, például Bécsben, Koppenhágában, Kölnben, illetve Düsseldorfban is sikeresen működik.
Míg a korábbi jogelődtársaságok 2020-at 5,1 milliárd forint összesített veszteséggel zárták, a tavalyi évet a Budapesti Közművek 1,8 milliárd forintos mérleg szerinti adózás utáni eredménnyel zárta. Kitértek arra: a hatályos jogszabályok alapján a főváros tisztán tartása "többszereplős feladat", amelynek ellátásában a főváros cégei mellett a kerületi önkormányzatoknak, a lakosságnak és a jelentős mennyiségű hulladékot termelő gazdálkodó szervezeteknek is sok teendője van.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


