Döbbenet látni, mi lett az egykor kedvelt balatoni kempingekből és olcsóbb üdülőhelyekből! Pedig a rendszerváltás környékén még elképzelhetetlen volt a Balaton kempingek nélkül.

A magyarországi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma az idén elérheti a 30 milliót, ami a 2019-ben mért 41 millióhoz képest alacsonyabb, de a tavaly elért 22 millióhoz képest majdnem 1,5-szeres növekedés - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a szervezet hivatalos, pénteken közzétett podcast adásában.
Guller Zoltán hozzátette, hogy az idei vendégéjszaka számra vonatkozó becslésüket a turizmusból eddig kinyert adatokra alapozzák. Felidézte, 2019 nyarán indult el a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ, amely pontos adatokat biztosít egyebek mellett a turisztikai fejlesztésekre, marketing aktivitásra vonatkozó döntésekhez.
Kiemelte, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központhoz beérkező adatok például a szálláshelyekre érkező turisták nemét, életkorát és költéseiket mutatják meg, valamint, hogy mennyi a szálláshely szolgáltatás díja. Az ország valamennyi szálláshelyéről kapnak információkat, amelyek alapján azt is meg tudják mondani, hogy például a labdarúgó Európa-bajnokságra Magyarországra érkező hollandok, németek vagy csehek hol laktak és szálláshelyükön mennyit költöttek.
Végre nem egy kérdés, hogy egy futball meccs megrendezése hasznos-e vagy sem a gazdaságnak, hiszen részletes adatok állnak rendelkezésre egyebek mellett a vendégek számáról, költéséről, szállásáról - mondta az MTÜ vezérigazgatója. Guller Zoltán jelezte, a belföldi vendégforgalomról is pontos adatokkal rendelkeznek a központ működésének köszönhetően.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


