Május 1-jén hivatalosan megnyitnak ugyan a strandok, de a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója szerint az időjárás gyakran átírja a terveket.
Rekordszámú új ügyfele lett a közbirnga szolgáltatónak 2020 áprilisában, ezzel összességében átlépte a százezret a regisztrált ügyfelek száma. Bár a járványveszély miatt drasztikusan visszaesett a forgalom Budapesten, még ennek ellenére is jelentősen többen bubiztak az elmúlt időszakban.
Átlépte a százezret a MOL Bubi regisztrált felhasználóinak száma, jelenleg 7-8 ezren veszik igénybe rendszeresen a BKK közszolgáltatása keretében az almazöld bicikliket. A közbringarendszer indulása óta több mint hárommilliószor utaztak Budapesten ezekkel a kerékpárokkal. Jellemzően 8 percig tart egy utazás a közbringával, amelynek használói a rendszer indulása óta összesen mintegy hatmillió kilométert tettek meg a fővárosban. A gyűjtőállomások száma a kezdeti 76-ról mára 157-re nőtt, az állomásokon található 2071 db kerékpár mintegy 40 négyzetkilométernyi területet szolgál ki.
A 100 forintos díj lehet a háttérben
Március 15-től átmenetileg jelképes, havi 100 forintos összegért lehet használni a fővárosi közbringarendszert. A havibérlet korlátlan számú, alkalmanként legfeljebb 30 percig tartó utazást tesz lehetővé további díj megfizetése nélkül. Az intézkedés kiemelkedő sikert hozott, a számok egyértelműen túlmutatnak a járványhelyzeten, hiszen sokkal kevesebb közlekedő mellett lett sokkal magasabb a bubizók és az így megtett utazások száma is.
Több kerékpársávot kapott a főváros
A Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki a fővárosban, ennek köszönhetően a közszolgáltatásként működő Bubi mellett a városi kerékpározás helyzete általánosságban is javult. Emellett arról is döntés született, hogy jövőre teljesen megújul a közösségi kerékpár-szolgáltatói rendszer: új mobilapplikáció bevezetése, könnyebben tekerhető kerékpárok, valamint a többszintű árazás és a rugalmasabb használat bevezetése is a tervek között szerepel.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


