Bangkok lett a világ leglátogatottabb városa 2024-ben, 32,4 millió nemzetközi turistával, ami az előző évi adatokhoz képest is jelentős növekedést mutat.
Újra sí-, és rekreációs központ lehet Buda kedvelt kirándulóhelye, a Normafa. A fogaskerekű útvonalát is érintő nagyszabású Sváb-hegyi fejlesztést miniszterelnöki megbízott felügyeli - értesült a Pénzcentrum.hu.
Váczi János, a Hegyvidéki Önkormányzat alpolgármestere egy február végi előadáson beszélt a fogaskerekű és a Normafa rekonstrukciójáról. Előbbi keretében a fogaskerekű útvonala meghosszabbodna egyfelől a Széll Kálmán térig, illetve a másik oldalon a Normafáig, ahol a korszerűsödés a síélet újraélesztését is jelentené, négy sílifttel, hóágyúval és megfelelő számú parkoló kialakításával.
"A koncepció lényege, hogy a Budapesten illetve a Hegyvidéken élők számára megpróbáljuk visszaállítani a környéken a 70-es évekig működő intenzív, egyedülálló sí életet. Optimális esetben ez a fejlesztés összekapcsolható a Fogaskerekű vasút rehabilitációjával. Ez vágány és kocsicserét jelentene, nyomvonal meghosszabbítást és megálló felújítást. Ezzel tudnánk bekapcsolni a Fogaskerekűt a főváros közösségi közlekedésébe. A sínpálya egészen a Normafáig érne, ezért télen tökéletes közlekedési eszköz lenne a helyreállított sípályák megközelítéséhez. A koncepció még kidolgozás alatt van, de téli, nyári fejlesztést jelent; tavasztól őszig Budapest legnagyobb közparkja várná a kirándulókat, sétálókat, kocogókat a város tetején" - válaszolta a Pénzcentrum.hu megkeresésére Váczi János.
Nagyobb térképre váltás
A fogaskerekű mindkét irányban való meghosszabbítása egy hiánypótló elem lenne a közösségi közlekedés hálózatában - véli Finta Sándor, Budapest főépítésze. "A most lezajlott Széll Kálmán téri építészeti tervpályázat, ahol a zsűri elnöke voltam, számol a fogaskerekűnek a térre való behozatalával. Nem a mostani ütemben, de megvan rá a lehetőség. A Normafánál pedig szintén elfeledett funkciók vannak, amelyek korábban népszerűek voltak, sőt olyan különlegességek is, mint a régi síugrósáncok. A fogaskerekű integrálása a közösségi közlekedés rendszerébe nemcsak a hivatásforgalmi közlekedést segítené elő ezen a szakaszon, ezzel csökkentve a belváros felé áramló gépjárműforgalmat, de nagymértékben hozzájárulna a Normafa újjáéledéséhez, széles korosztály számára egész évben jól kihasználható, sport-, szabadidő- és turisztikai célú fejlesztéséhez" - mondta el a rehabilitációs koncepció kapcsán a Pénzcentrum.hu megkeresésére Finta Sándor.
Mindazonáltal úgy tűnik, hogy nem csak a kerületi képviselők, illetve városfejlesztési koncepciók, hanem a teljes politikai vezetés is számol a terület rehabilitálásával. Olyannyira, hogy a Hegyvidék alpolgármestere beszélt arról is, hogy Orbán Viktor kormányfő a projekt megvalósítása érdekében már kijelölt egy miniszterelnöki megbízottat. "Vincze P. Márton segíti a munkánkat a Normafa fejlesztésével kapcsolatban" - válaszolta a megbízott személyét firtató kérdésünkre Váczi János.
Megkerestük Vincze P. Mártont is, aki jelenleg a rendőrök, a terrorelhárítók és a katasztrófavédők kiképzését irányító Rendészeti Szervek Kiképző Központjának (RSZKK) vezetője lassan egy éve. Az egykori síoktató ugyanakkor konkrétumok hiányában egyelőre nem kívánt reagálni kérdéseinkre. Mint elmondta projektnek egyelőre aligha nevezhető a történet: "nincs meg egyelőre az a mélysége a dolognak, melyről már hitelesen lehetne nyilatkozni". Egy biztos, a Testnevelési Egyetem atlétikai, illetve síszakedzői szakán végzett szakember személye sok szempontból jó választásnak tűnhet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Alpesi síparadicsom a Normafán?!
A budai hegyvidék rekreációs célokra történő felhasználása nem újkeletű történet. Mint ismert, a Normafánál és környékén a 20. század közepén alakították ki Magyarország egyik legjelentősebb síközpontját. Ekkor épült a Normafa Síház, ezzel egy időben lesikló pályákat alakítottak ki. Megépült a sísánc, és nemzetközi szánkó versenyek rendezésére alkalmas szánkópályát építettek. Kialakításra került két sífutó pálya is. A Normafánál a 2. világháborút megelőzően, de még évekig azt követően is, pezsgő sport élet volt. Több sípálya köztük kivilágított sípálya is, több sífelvonó, szánkópálya, síugrósánc biztosította a sportolási lehetőséget és a megfáradt sportolók ellátásáról jó pár étterem, síház gondoskodott. A 60-as 70-es években még jobb teleken 40-50 síelhető napot számoltak. A síterepek leromlása a 80-as évekkel kezdődött. Egyrészt csökkent a síelhető napok száma, másrészt a növekvő terhelés a környezetvédők egyre dühödtebb ellenállását váltotta ki. Ennek ellenére a végső döfést a síélet megszűnését a rendszerváltás jelentette.
A Normafánál korábban 7 lesiklópálya került kialakításra a Nagy- és a Kis-Norma, az Ötlövetű, a Nagy- és Kis-egyetemi lejtő. A Harangvölgyi sípálya és a Cső. A lesikló pályákat 4 sífelvonó szolgálta ki: A leghosszabb a Nagy-Norma és a Kis-Norma közötti csákányos felvonó volt. A Nagy-Norma megfelelő hó viszonyok mellett este 9-ig (szombaton 10-ig) ki is volt világítva. Működött egy tányéros felvonó a Nagy-egyetemi és a Kis-egyetemi sípályák között. A Nagy-egyetemi lejtő déli oldalán volt a KFKI felvonó ez egy kampós felvonó, az egyetlen, amelyik még ma is üzemképes. Lejjebb, az egykori Honvéd-síház mellett, a Csőben volt még egy, szintén kampós, felvonó.
A Magyar Athletikai Club szánkópályája a Normafa út és Eötvös út találkozásától nyugatra indult. A cél több kanyar után a Tündérhegyi út alatt volt. Az Anna-réttől északra a jelenlegi Sportszálló telkén állt két sísánc. Az első síugrósáncot 1924-ben avatták fel, de ezt 5 év alatt kinőtte a közönség ezért egy nagyobb nemzetközi versenyek rendezésére alkalmas középsánc (normálsánc) is épült. A Normafától kiindulva a Hármaskút-tetőt megkerülve egy 5 km-es sífutó pálya állt a sífutók rendelkezésére. Ezt az egykori sífutó pályát mind a mai napig használják a futók ez a nevezetes "MHK" kör. Ezen kívül a Honvéd síház mellett, az Előre-kert felső részén, egy 1200 m világítással ellátott sífutó edzőkör is a sífutók rendelkezésére állt. A fenti sportlétesítményekhez több síház is tartozott. Talán a legismertebb közülük a Normafa síház, mely a nagyközönséget szolgálta.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Húsvét előtti kuponnapok a SPAR üzletekben! (x)
Eljött a húsvéti készülődés ideje, vedd Te is az irányt a legközelebbi SPAR vagy INTERSPAR áruház felé, ahol akár 20-60 százalékos kedvezmények, valamint két darab 20%-os kedvezményre jogosító Joker kupon is vár rád 2025. április 3. és 15. között.
-
Harmadszorra is a Gránit Bank lett Magyarország leggyorsabban növekvő digitális bankja (x)
Sorozatban a harmadik alkalommal ítélte a Gránit Banknak a „Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon” díjat a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review magazin.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


