Kész, vége!? 62 év után bezár Ferihegy 1

Pénzcentrum2012. március 14. 08:07

A forgalom csökkenése miatt bezár a Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja - közölte Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az [origo] kérdésére.

Az I. világháborút követően fokozatosan fejlődött a magyar polgári repülés. A 30-as évek végén a Budaörsi repülőtér lett a belföldi és egyben az ország nemzetközi repülőtere is. 1938-ban napirendre került egy új fővárosi repülőtér létesítése. A ferihegyi repülőtér építése 1942-ben kezdődött el, de közbejött a II. világháború, amelynek során komoly károkat szenvedett a reptér, ahol ideiglenesen német és szovjet csapatok is állomásoztak. 1947-ben döntöttek Ferihegy újjáépítéséről a polgári forgalom számára. 3 éves terv keretében megtisztították a robbanószerektől a területet, helyrehozták vagy újjáépítették a megsérült épületeket, valamint 1948-ban elkezdték a futópálya betonozási munkálatait is. Az átadási ünnepséget 1950. május 7-én tartották. Elindulhattak az első magyar légitársaság, az 1946-ban alakult, budaörsi székhelyű Maszovlet gépei. Az első, nyugatra induló menetrend szerinti járat a Malév bécsi járata volt 1956 nyarán. Az első nyugati légitársaság, mely ilyen járatot nyitott Budapestre, a KLM holland légitársaság volt 1957-ben.

A Budapest Airport szerint a Malév csődje utáni lecsökkent fel- és leszálló forgalmat a 2-es terminál is ki tudja szolgálni. A forgalomcsökkenés egyértelműen a Malév csődjének köszönhető. Hardy Mihály elmondta: a bezárás nem megy egyik napról a másikra, de már értesítették a repülőtér dolgozóit, és az üzleteket működtető vállalkozókat is.

Arra a kérdésre, hogy ha lenne új nemzeti légitársaság, újranyithatna-e a terminál, a szóvivő azt válaszolta, ennek most nincs realitása.

A Budapest Airport már koráűbban számos takarékossági és költség-csökkentő lépésről döntött, egyebek között felfüggesztette az idei évre tervezett, több mint 60 millió eurós összértékű beruházást és fejlesztést. Az idei beruházási tervek között szerepelt a Malév új központjának megépítése, egy repülőtéri hotelberuházás előkészítése, a cargobázis megkezdése, amelyekre már érvényes építési engedéllyel rendelkezett a repülőtér.

Ezen felül a társaság mintegy 250 munkavállaló elbocsátására kényszerül. Ez körülbelül 20-25 százalékos létszámleépítést jelent.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A repülőtér számára a Malév utasok elvesztésén felül további pénzügyi kiesést jelent a Malév által bérelt irodák, helyiségek, parkolók, valamint a budapesti javítóbázis kiesése.

 

Címkék:
ferihegy repülőtér, budaörsi reptér,