A Lufthansa alacsonyabb eredményt vár a harmadik negyedévre, mivel a jegyárak visszaesnek és az egységköltségek növekednek.
A Malév leállásával keletkező űrre gyorsan lecsaptak a légitársaságok abban a reményben, hogy nagyobb részesedést hasíthatnak ki a legnagyobb szereplőjét elvesztő piacból. Számos légitársaság jelentett be járatsűrítéseket, de új célállomások is akadnak bőven, főként a két diszkont légitársaságnak, a Ryanairnek és a Wizz Airnek köszönhetően. Egyes desztinációk azonban eltűntek a Budapest Airport kínálatából. A Malév leállása óta három hét telt el, több balkáni városra azonban továbbra sincs jelentkező.
Három hete jelentette be a Malév, hogy leállítja működését, miután likviditási helyzete megrendült, fizetésképtelenné vált. A versenytársak azonnal meglátták a lehetőséget abban, hogy a magyar piac legnagyobb szereplője kiesett a versenyből, amely a leállása előtt a kapacitások tekintetében közel 50%-os részesedést tudhatott magáénak Budapesten. A Malév elég nagy szereplő volt ahhoz, hogy komoly átrendeződéseket indítson el a magyar légiközlekedésben.
Már a Malév leállásának napján sorra érkeztek a bejelentések kapacitásbővítésekről és új célállomásokról. A British Airways, az Air France, a KLM, a Brussels Airlines és a Norwegian Air is közölte, hogy nagyobb kapacitású gépeket állít be meglévő útvonalaira. Az Air Berlin, amely eddig a Malévval közösen üzemeltetett járatokat, naponta közlekedő berlini járattal tért vissza Budapestre. A Lufthansa járatsűrítésekkel, illetve berlini, hamburgi és brüsszeli járat indításával válaszolt a Malév bukására. Azóta az Alitalia is jelezte, hogy újraindítja Budapest-Róma járatát, a görög Aegean Airlines pedig Athén és Budapest között kínál közvetlen összeköttetést, ami a Malév leállását követően átmenetileg megszűnt.

A legaktívabbak mégis a diszkont légitársaságok voltak. A cseh Smartwings májustól tervezi visszatérését Budapestre, de Amszterdam, Barcelona és Párizs irányába már foglalhatók a jegyek. Nagy lendülettel tért vissza a Ryanair Budapestre, amely jelenleg 32 célállomásra kínál járatokat, a Wizz Air pedig a meglévők mellett 10 új desztinációt tett elérhetővé.
Sok balkáni célállomásra azonban továbbra sincs jelentkező, egyelőre úgy néz ki, hogy a Malév leállásával megszűnik a közvetlen összeköttetés többek között Podgorica, Pristina, Szarajevo, Szkopje, Tirana és Zágráb felé. A hosszú távú járatok közül eltűnik a kínálatból Peking, amit a Hainan Airlines működtetett eddig a Malévval közösen.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Viszont új célállomásokkal bővült a kínálat, amelyek eddig közvetlenül, menetrendszerinti járattal nem voltak elérhetők. A Ryanair például indít járatokat többek között a spanyolországi Alicante városába, Krétán Chaniába, Paphos, Birmingham, Bristol, Krakkó és a finnországi Tampere felé. A Wizz Air járataival pedig elérhető Heraklion, Kolozsvár, valamint Zakynthos is. Leeds városába pedig a Jet2.com kínál mostantól menetrendszerinti járatokat a Budapest Airport menetrendje szerint.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


