Pénzcentrum • 2011. február 19. 06:02
Egy évtized sem kellett ahhoz, hogy 650 ezer Suzukit legyen kénytelen visszahívni az esztergomi gyártó, ugyanakkor a szentgotthárdi Astrák és a győri Audik sem maradtak ki a sorból. A merkúri időszak alatt nem igazán voltak elkényeztetve a magyar autósok, ezért sokan meglepődtek, hogy ingyen kicserélnek egy adott alkatrészt az érintett járgányokon.
Hét évvel ezelőtt a gázpedál esetleges kiakadása miatt 112 ezer esztergomi gyártású Suzuki Wagon R+ modellnél kellett a bowdent ellenőrizni, 2007 nyarán a kézifékhuzal miatt 150 ezer magyar Suzukit hívtak rendkívüli szervizre, 2009 novemberében 250 ezer Swiften ellenőrizték a biztonsági öv tartókonzolját, tavaly márciusban 39 ezernél az üzemanyagtöltő csövét kellett kopás miatt ellenőrizni, decemberben pedig százezer lengéscsillapítójának cseréjét jelentették be.
Az első szentgotthárdi Astrák üzemanyag-betöltő nyílásához utólag testkábelt kellett beépíteni, mert tankoláskor lángra lobbanhattak. Az 1995-ös visszahívási akció Európa-szerte 2,3 millió, hazánkban 35 ezer Opelt érintett. A győri Audi sem maradt ki a sorból: stabilitási problémák miatt az első generációs TT sportkocsikra utólag szereltek hátsó légterelőket és menetstabilizáló rendszert.
A Népszabadság összeállítása szerint az érintett márkák nem akarták eltitkolni vagy eltussolni az ügyeket, hanem értesítették és segítették az ügyfeleket. Ezen csak a kelet-európai autósok lepődtek meg, mivel ők nem ehhez szoktak a merkúri korszakban. Bár az autóínséges időben, 1972 áprilisában még az is előfordult, hogy sorozatos futóműhibák miatt fél évre felfüggesztették a Zaporozsecek importját, ám ez ritka eset volt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Sok más kelet-európai márka típushibája miatt is indokolt lett volna a korlátozás, de a már leszállított és továbbra is veszélyes szocialista modellek többségét nem hívták vissza díjmentes szervizellenőrzésre és javításra. Pedig lett volna mit, hiszen lepergett a festék a Daciákról, a farmotoros Skodáknál rendszeresen felforrt a hűtővíz, a Zsiguliknak gyenge volt a kormánygömbfeje és a lengéscsillapítója.