Könnyen lehet, hogy hamarosan százasával róják majd riksák Budapest utcáit: a biciklis taxik a belvárosi tömegközlekedés szerves részét képezhetik - írja a Népszabadság.
Az elektromos rásegítésű, motorral felszerelt, és a pusztán lábbal hajtott riksák most honosodnak meg Budapesten, miközben Londonban már 700, Berlinben közel 300, és Amszterdamban is több száz hasonló taxi jár.
A riksázás egyik leggyengébb pontja Budapesten a pilótaképzés - állítja Borszéki Attila. A Riksa Közlekedési Vállalat (RKV) tulajdonosa szerint ez a munka több mint pedálozás, valójában igazi vendéglátás. A riksában normális megjelenésű és öltözékű, legalább egy idegen nyelvet beszélő intelligens, jó kondícióban lévő sofőrökre van szükség.
Budapest akkora város, hogy méretei és turistaforgalma bőven elbír több száz riksát is, az RKV tíz éven belül 250 saját taxit tervez működtetni.
Az cég az induláshoz hét nagy testű, darabonként 8400 euróért (2,2 millió forint) beszerzett jármű mellé saját fejlesztésű riksákat kíván forgalomba állítani.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


