29 °C Budapest

Épphogy a BMW a legértékesebb autómárka

Pénzcentrum
2010. április 30. 14:02

A bajorországi BMW autógyár futott be az autógyártók közül a legelőkelőbb helyre a Millward Brown 2010-es márkaértékeket rangsoroló TOP 100-as listáján. A verseny szoros volt, csak egy hajszálnyival maradt le a németek egyik Európán kívüli konkurense.

Évente közzéteszi a világ vezető márkáit a márkaérték alapján rangsoroló listáját, a BrandZ TOP100-at a Millward Brown tanácsadó cég. 2010-ben a toronymagasan legértékesebb márkanév a Google volt, melynek értéke meghaladta a 114 milliárd amerikai dollárt.

Az autóipar tavalyi visszaesésének köszönhetően a TOP100-as cégek között szereplő autógyártók kivétel nélkül zsugorodtak, és veszítettek pozíciójukból. A lista 25. helyén szereplő BMW a legmagasabban rangsorolt autómárka. Értéke 21,82 milliárd dollár és csak hajszálnyival (alig 50 millióval) múlja felül a 26. helyre került japán Toyotát.

A németek a nagy presztízsű pozíciót elsősorban nem a saját jó teljesítményüknek köszönhették, hanem Toyota gyengélkedésének. A cég szerint ugyanis a BMW 9%-ot veszített egy évvel korábbi értékéből, míg a Toyota márkaértéke - a több mint egy millió autót érintő visszahívások miatt is - 27%-kal zsugorodott 2009-hez képest.

A világ száz vezető márkája között még további kettő-kettő német és japán autómárka is szerepel. A 46. helyen a Honda áll 14,3 milliárd dolláros értékkel, az 53. pedig a stuttgarti Mercedes 13,74 milliárd dolláros márkaértékkel. Őket a Porsche és a Nissan követi (a 65. és a 84. helyen) 12 milliárd és 8,6 milliárd dolláros márkaértékkel.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 14. szombat
Vazul
24. hét
EZT OLVASTAD MÁR?