Sok pénzt bukhat a Forma-1-es Ferrari istálló, ha végül törvényellenes reklámnak minősítik a kocsin és a csapattagok ruházatán látható vonalkódokat feltéve, ha igazuk van egyes orvosoknak és dohányzás ellenes szervezeteknek. Ők ugyanis a világ egyik legismertebb cigarettamárkájának, a Marlborónak tudat alatti reklámját látják az autók oldalán szokatlan jelekben.

Alonso a vonalkódokkal
Több vezető brit orvos is állítja, hogy a Ferrarikon szereplő vonalkódok alkalmasak a Marlboro cigaretta tudatalatti reklámozására, holott az Európai Unióban a sporteseményeken mindenfajta cigarettareklám tiltott. A napokban újra fellángolt vita már az Európai Bizottság ingerküszöbét is megütötte. Az unió közegészségügyi biztosa szerint az európai kormányoknak sürgősen ki kell vizsgálni az ügyet - írja a Times.
Az orvosok arra hívják fel a figyelmet, hogy szerintük a vonalkód úgy van megtervezve, hogy az a fogyasztót a termék márkanevének kiírása nélkül is a cigarettára emlékeztesse. Emellett a kocsin és a csapattagok ruházatán is ugyanazokon a pontokon kapott helyett a reklám, ahol korábban a márka felirata volt olvasható. A Ferrari csapat, mely hivatalosan a Scuderia Ferrari Marlboro nevet viseli, természetesen tagadja, hogy vonalkóduk esetében tudat alatti reklámról lenne szó.

A sajtóhírek szerint a Ferrarinak egészen 2011 végéig egymilliárd dolláros szerződése van a Marlborót gyártó Philip Morrisszal, mely összeg 10 év alatt folyik be a csapat kasszájába. A Philip Morris cáfolta, hogy évi 100 millió dollárral finanszíroznák az istálló költségvetését. Annyit árultak el a dohánygyárnál, hogy a valós támogatás kevesebb a médiában megjelent értesüléseknél, de a pontos összeget nem teszik.

Van egy irtó fontos dolog, amire nem figyelünk oda, ha repülővel utazunk: erre nagyon rá lehet fázni
A statisztikák szerint repülőgép-balesetek körülbelül 75%-át pilótahibák és mechanikai hibák okozzák.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
Portfolio Gen Z Fest 2025


