Alig egy évvel a mobiltelefonálás fedélzetén történő engedélyezése után, már fel is függeszti a szolgáltatást a Ryanair, miután partnere felbontotta a szerződést.
A rendszert tavaly februárban, nagy csinnadrattával adta át a Ryanair, azonban azóta sem sikerült megállapodniuk a svájci OnAir mobilcéggel a bővítési tervekről.
A szolgáltatás elsőként a társaság Dublinból induló 20 járatán volt elérhető, de a tervek szerint a következő hónapokban a cég összes repülőgépén lehetővé szerették volna tenni a mobilozást. Ehhez képest máig csak 50 repülőgépen építették ki az OnAir rendszert.
A Ryanairnek darabonként 100 ezer fontjába került a repülőgépek felszerelése, a roaming díjakhoz hasonló tarifából származó bevételt pedig megosztja a svájci OnAir szolgáltatóval. A vezérigazgató, Michael O'Leary elégedett volt a szolgáltatással, mivel a használatból folyamatosan emelkedő bevétele származott a cégnek, mely reményei szerint a jövőben fontos bevételi forrást jelent majd.
A teljes flottán - mind a 230 gépen - való rendszerkiépítés akadálya az volt, hogy a két cég nem tudok megegyezni a feltételeken. Az OnAir arra panaszkodott, hogy a viszonylag rövid távok miatt nem generálnak akkora forgalmat az utasok, amely visszahozná a kezdeti beruházás költségeit.
A Ryanair azt nyilatkozta, hogy igyekeznek új rendszert kiépíteni, azonban hónapok is eltelhetnek, míg újra mobilozhatnak a fedélzeten az utasok.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az OnAir öt másik szerződéses partnere között szerepel a British Airways és az Air Asia is.
Az Európai Bizottság még tavaly fogadott el egy külön szabályozást a repülőgép-fedélzeti mobil szolgáltatásokról, melynek értelmében ezek a funkciók kizárólag a 3000 méteres repülési magasság elérése után használhatók.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


