24 °C Budapest

Visszafogta a válság a fapadosokat

2009. november 30. 09:32

Miközben Európában egyre élesedő küzdelmet folytatnak a diszkont-légitársaságok, a magyar piacon idén őszre-télre bemerevedtek a pozíciók.

A Wizz Air továbbra is messze vezet Ferihegyen, sőt, közvetlen versenytársai mellett egy-két hagyományos üzleti modellben működő céget is megszorongathat, ha azok nem képesek tovább faragni a költségeiken, illetve növelni kapacitáskihasználtságukat. A társaság új járatokkal igyekszik nyomást gyakorolni riválisaira, ennek megfelelően nálunk is bővítésre készül. 2010 március végétől új járatot indít Bolognába heti háromszori felszállással. A Wizz Air saját adatai szerint a cég részesedése a fapados piacból Magyarországon 45,6 százalék és hasonló az arány Lengyelországban is. Bulgáriában 60, ukrajnában 93 százalékos a piaci része, igaz utóbbi két piac súlyosan veszteséges, s ez nagyban hozzájárult a csoportszintű veszteségek eléréséhez - írta a Világgazdaság.

Az üzleti modellben a Wizz Airhez legközelebb álló Ryanair viszont meglehetősen visszafogott hazánkban. A társaság kivonult a sármelléki reptérről és visszafogta magát Ferihegyen is, ugyanakkor a hatalmas jegyakciói arról tanúskodnak, inkább a kapacitáskihasználtság maximalizálásával kívánnak eredményeket elérni.

Az EasyJet sem tervez bővítést, legalábbis nem valószínű, hiszen az értékesítést a tényleges indulás előtt hónapokkal meg kell kezdeni és ennek semmi nyoma nincs. A válság megtépázta a céget, vélhetően ezért is vettek vissza a bővülési tempóból. A társaság szeptember végén végetért üzleti évében 14 százalékkal maradt el a nettó eredmény az egy évvel korábbitól, az extra kiadásoknak, például az üzemanyagköltségnek köszönhetően.

A magyar piacon a középmezőnyt képviselő Germanwings továbbra is csak két célpontot kínál Budapestről, és nem is további járatokkal, hanem szolgáltatás-fejlesztéssel kíván felzárkózni az élmezőnyhöz. A társaságnál már 72 órával az indulás előtt be lehet jelentkezni a járatokra online vagy telefonon és két éve ők vezették be elsőként a diszkontok között a transzfer-összeköttetést is.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 16. szerda
Valter
29. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?