Miközben Európában egyre élesedő küzdelmet folytatnak a diszkont-légitársaságok, a magyar piacon idén őszre-télre bemerevedtek a pozíciók.
A Wizz Air továbbra is messze vezet Ferihegyen, sőt, közvetlen versenytársai mellett egy-két hagyományos üzleti modellben működő céget is megszorongathat, ha azok nem képesek tovább faragni a költségeiken, illetve növelni kapacitáskihasználtságukat. A társaság új járatokkal igyekszik nyomást gyakorolni riválisaira, ennek megfelelően nálunk is bővítésre készül. 2010 március végétől új járatot indít Bolognába heti háromszori felszállással. A Wizz Air saját adatai szerint a cég részesedése a fapados piacból Magyarországon 45,6 százalék és hasonló az arány Lengyelországban is. Bulgáriában 60, ukrajnában 93 százalékos a piaci része, igaz utóbbi két piac súlyosan veszteséges, s ez nagyban hozzájárult a csoportszintű veszteségek eléréséhez - írta a Világgazdaság.
Az üzleti modellben a Wizz Airhez legközelebb álló Ryanair viszont meglehetősen visszafogott hazánkban. A társaság kivonult a sármelléki reptérről és visszafogta magát Ferihegyen is, ugyanakkor a hatalmas jegyakciói arról tanúskodnak, inkább a kapacitáskihasználtság maximalizálásával kívánnak eredményeket elérni.
Az EasyJet sem tervez bővítést, legalábbis nem valószínű, hiszen az értékesítést a tényleges indulás előtt hónapokkal meg kell kezdeni és ennek semmi nyoma nincs. A válság megtépázta a céget, vélhetően ezért is vettek vissza a bővülési tempóból. A társaság szeptember végén végetért üzleti évében 14 százalékkal maradt el a nettó eredmény az egy évvel korábbitól, az extra kiadásoknak, például az üzemanyagköltségnek köszönhetően.
A magyar piacon a középmezőnyt képviselő Germanwings továbbra is csak két célpontot kínál Budapestről, és nem is további járatokkal, hanem szolgáltatás-fejlesztéssel kíván felzárkózni az élmezőnyhöz. A társaságnál már 72 órával az indulás előtt be lehet jelentkezni a járatokra online vagy telefonon és két éve ők vezették be elsőként a diszkontok között a transzfer-összeköttetést is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.